Newsflash
Apariții editoriale

Analiza critică a cezarienelor

de - dec. 28 2015
Analiza critică a cezarienelor

Rata tot mai crescută a cererilor de naștere prin cezariană, la nivel mondial, a făcut ca în multe țări să se schimbe perspectiva de „prescriere“ a necesității acestor operații. În articolul de fond al revistei Viață + sănătate din octombrie, dr. Dan Rusu prezintă, explicând pe înțelesul tuturor, care sunt indicațiile cezarienei elective, cu avantaje și riscuri. Textul, o traducere selectivă după un articol din Deutsche Ärzteblatt din 2015, arată că o cercetare OMS realizată în perioada 2004–2008 în 24 de țări a stabilit că această operație, asociată cu o intensificare a riscurilor pentru mamă și copil, nu trebuie văzută ca o alternativă egală cu nașterea naturală, ci trebuie mai degrabă analizată critic. Dr. Nicolae Dan, redactorul revistei, semnează un articol complex despre efectul consumului de alimente prelucrate, rafinate vs. efectul consumului de alimente integrale, nerafinate asupra arderilor metabolice și, implicit, asupra greutății corporale. Partea întâi, publicată în numărul de față al publicației, sub titlul „Silueta și microbiota intestinală“, încearcă o definire a microbiomului uman, denumit până nu demult „flora normală“. „Genomul microorganismelor care alcătuiesc flora microbiană se numește microbiom (termen folosit și pentru totalitatea microbilor care conviețuiesc cu noi) și este de 100 de ori mai mare decât genomul uman“, explică Nicolae Dan. Diversitatea implicării microbiomului intestinal, scaunul și informațiile pe care le poate oferi el despre sănătatea omului, funcțiile microbiotei intestinale, sunt câteva minicapitole ale demersului jurnalistic amplu, care potrivit autorului, va continua în numerele viitoare ale revistei (D. D. M.)

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

• Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

• Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe