Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Căutare:
Acasă  »  LIFESTYLE  »  Apariții editoriale

Brand Cultural de București: amintiri din „Club A” și de la „Preoteasa”

Viața Medicală
L. Budin vineri, 26 noiembrie 2021, ora 17:51

Prin proiectul Brand Cultural de București, Editura Casa de Pariuri Literare a lansat patru cărți, două fiind dedicate unor spații emblematice pentru generații – Club A și Casa de Cultură Preoteasa.

Proiectului Brand Cultural de București, co-finanțat de Primăria Capitalei prin ARCUB, în cadrul Programului București – Oraş deschis 2021, are drept scop susținerea și promovarea brandurilor culturale din Capitală, a artiștilor care contribuie la dezvoltarea lor, precum și familiarizarea publicului cu importanța acestora. 

cluba-carte

 Gândit ca o colecție de istorii nespuse, despre cele mai importante spații culturale care au susținut și susțin în continuare generații întregi de artiști, proiectul a cuprins și lansarea a două tomuri care reunesc povești din Club A și din fosta Casă de Cultură a Studenților „Grigore Preoteasa”, actuala Casă de Cultură a Studenților din București. 

Club A, cu o istorie de peste 50 de ani, este cel mai vechi club studențesc din sud-estul Europei. Mulți își mai amintesc că, în timpul comunismului, a reprezentat atât o elită culturală – se intra numai cu legitimație de arhitect – , cât și o alternativă hiperculturalizată la toate celelalte evenimente din Capitală. În subsolul situat în Centrul istoric s-a proiectat pentru prima oară filmul Portocala Mecanică și tot acolo, în 1975, actorul Florian Pittiș a citit, în premieră, Declarația Drepturilor Omului.

Cartea „Club A – Muzica... și cei ce-au devenit altcineva”, coordonată de Doru Ionescu, cuprinde istorisiri și imagini din vremea când clubul era patronat de Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”, dar și din perioada de după revoluție.

Am descoperit tot acel ferment și creuzet cultural, artistic; plutea o adevărată febră creativă. (...) Nu-mi rămâne decât să sper că brandul Club A va renaște într-o zi, nu în umbra, ci din lumina istoriei celui mai longeviv club cultural studențesc din Europa”, spune Doru Ionescu despre locul care a atras ca un magnet generații întregi. 

Cea de-a doua carte este dedicată Casei de Cultură a Studenților București „Preoteasa”. A fost și este un catalizator pentru descoperirea, susținerea şi promovarea talentelor culturale și artistice ale studenţilor. Volumul cuprinde amintiri despre o serie de personalități: Laurențiu Toma – fostul director, Ioan Luchian Mihalea - dirijorul Grupului Song, Cătălin Naum – sufletul Teatrului Podul, Florian Lungu și al său Student Jazz Club, Mircea Florian, Andrei Partoș, Mircea Dumitrescu și atâția alții.

Casa de Cultură a Studenților din București este, înainte de toate, un laborator de încercări, de căutări (...) Este un spațiu care facilitează exprimarea tinerilor serioși, care abordează, dincolo de amatorism, un domeniul din artă”, stă scris în prefața cărții. 

Cărțile din cadrul proiectului Brand Cultural de București pot fi comandate gratuit, în limita stocului disponibil, pe site-ul editurii.

Etichete: proiect casa de pariuri literare brand cultural de bucuresti amintiri club A casa de cultura a studentilor grigore preoteasa co-finantare arcub

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
  • Tipărit + digital – 199 de lei
  • Digital – 149 lei
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC