Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Acasă  »  EDUCAȚIE  »  Ars Medici

MicroARN noi markeri moleculari în diagnostic şi tratament

Dr. Valeriu B. CISMAŞIU vineri, 22 iulie 2011
Dr. Eugen RADU vineri, 22 iulie 2011
Acad. Laurenţiu M. POPESCU vineri, 22 iulie 2011

Moleculele de microARN sunt fragmente scurte, monocatenare de ARN cu rol în blocarea sintezei proteice bazate pe informaţiile conţinute în ARNmesager; practic, intervin în toate procesele celulare fundamentale, iar studiile demonstrează implicarea lor în aproape orice boală. Una din aplicaţiile de perspectivă este utilizarea microARN ca markeri moleculari atât în diagnostic, cât şi în monitorizarea evoluţiei pacienţilor. Articolul pe această temă, de la rubrica In vitro, este semnat de dnii dr. Valeriu B. Cismaşiu, dr. Eugen Radu şi acad. Laurenţiu M. Popescu. (...)

Moleculele de microARN (miR) sunt fragmente scurte, monocatenare de ARN cu rol în blocarea sintezei proteice bazate pe informaţiile conţinute în ARN mesager. Prin urmare, cantitatea fiecărei proteine dintr-o celulă este menţinută în limite normale şi prin controlul exercitat de către miR. Rezultatele experimentale publicate începând cu anul 2005 au arătat că aproximativ o treime din genele umane sunt controlate de microARN. Practic, miR intervin în toate procesele celulare fundamentale, iar studiile demonstrează implicarea lor în aproape orice maladie. (...)
Mai multe detalii în ziarul nostru, Viaţa medicală.

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!