Majoritatea psihiatrilor de copii sau adolescenţi consideră că diagnosticarea şi clasificarea tulburărilor psihiatrice ar trebui să servească mai bine specificităţile din câmpul lor de activitate. În lucrarea de faţă am dori să arătăm că lipsa de consideraţie faţă de aceste probleme specifice face ca psihiatria pentru copii şi adolescenţi să devină o caricatură a situaţiei pe care o observăm în psihiatria adulţilor, centrată pe boală. (...)"> Psihiatria centrată pe persoană la copii şi adolescenţi - Viața Medicală
Newsflash
Ars Medici

Psihiatria centrată pe persoană la copii şi adolescenţi

de Prof. dr. Michel BOTBOL - feb. 26 2010
Psihiatria centrată pe persoană la copii şi adolescenţi

    Majoritatea psihiatrilor de copii sau adolescenţi consideră că diagnosticarea şi clasificarea tulburărilor psihiatrice ar trebui să servească mai bine specificităţile din câmpul lor de activitate. În lucrarea de faţă am dori să arătăm că lipsa de consideraţie faţă de aceste probleme specifice face ca psihiatria pentru copii şi adolescenţi să devină o caricatură a situaţiei pe care o observăm în psihiatria adulţilor, centrată pe boală. (...)

De aceea, este necesară o abordare centrată pe persoană pentru a permite psihiatriei copiilor şi adolescenţilor să îşi depăşească limitările. Psihiatria copiilor şi adolescenţilor poate fi un exemplu bun pentru nevoia de a dezvolta perspectiva centrată pe persoană în Psihiatrie şi în Medicină, în general.
   Deocamdată, problemele specifice luate în considerare de clasificările pentru practica psihiatriei copiilor şi adolescenţilor sunt încă limitate, având doar un număr redus de categorii specifice incluse şi o notabilă lipsă de alternative pentru înlocuirea condiţiilor din Axa II, care sunt deja dezvoltate pentru pacienţii copii sau adolescenţi. Chiar mai mult, în ciuda diferenţelor pe care le dau clasificările pentru psihiatria copiilor şi adolescenţilor, procesul de diagnostic este presupus a rămâne strict acelaşi ca şi cel din Psihiatria adulţilor centrată pe boală, ceea ce înseamnă că e bazată pe itemi descriptivi ai tipului de tulburare şi foloseşte comorbiditatea pentru a corecta efectul dăunător al acestui tip de proces de diagnosticare şi pentru a aduce categoriile de diagnostic mai aproape de
realitatea situaţiilor clinice. (...)
Articolul integral îl puteţi citi în ziarul nostru, Viaţa medicală.
Probleme specifice simptomatice
Probleme specifice de dezvoltare
Probleme specifice de mediu
Probleme specifice de prognostic
Abordarea „centrată pe persoană“: de la descriere la empatie

 

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe