Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Căutare:
Acasă  »  EDUCAȚIE  »  Ars Medici

Riscul de convulsii febrile după vaccinarea antigripală

            Mai multe articole recente au evidenţiat, pe baza unor rapoarte, un risc uşor crescut de convulsii febrile la copiii cu vârsta sub 5 ani după vaccinarea antigripală din sezonul 2010/2011, în special la cei care au primit în acelaşi timp vaccinul antipneumococic.
            În ianuarie 2011, CDC a raportat o creştere uşoară a riscului de convulsii febrile la copiii cu vârste de 12–23 de luni care au primit simultan un vaccin trivalent gripal inactivat (TIV) şi noul vaccin antipneumococic conjugat (PCV13). Alte rapoarte citează o creştere semnificativă a riscului de convulsii la copiii de 6 până la 59 de luni la scurt timp după vaccinarea cu TIV, chiar şi fără administrarea concomitentă de vaccin PCV13. Riscul cel mai mare s-a înregistrat la copiii de 16 luni care au primit concomitent ambele vaccinuri. S-au raportat aproximativ 45 de cazuri de convulsie febrilă la 100.000 de doze de TIV în prima sau a doua zi după vaccinare, în comparaţie cu o perioadă de control definită de la 14 la 20 de zile după vaccinare. CDC a intensificat supravegherea convulsiilor febrile la copiii care au primit vaccin gripal, în 2010–2011, după ce Australia şi Noua Zeelandă au constatat o creştere a unor astfel de evenimente în 2010.
            Articolele includ un raport bazat pe o analiză a datelor din sistemul VAERS (Vaccine Adverse Event Reporting) şi un studiu CDC asupra siguranţei vaccinurilor (VSD), care a colectat datele privind vizitele medicale de la zece organizaţii de îngrijire a sănătăţii, care acoperă 9,2 milioane de americani. Cele două rapoarte sunt însoţite de opiniile CDC şi FDA. În studiul iniţial, din toamna anului 2010, experţii americani au analizat datele VAERS privind creşterea convulsiilor febrile după administrarea TIV la copiii mai mici de 5 ani. Numărul de astfel de cazuri a depăşit un prag predeterminat la 23 noiembrie şi 10 decembrie, când investigatorii au confirmat 43 de cazuri de convulsii febrile după vaccinarea copiilor cu vârste de 6–23 luni. Cele mai multe dintre cazuri au fost convulsii febrile necomplicate. În studiul VSD, autorii au comparat rata de convulsii febrile imediat după vaccinare, cu rata din zilele 14–20, la o cohortă de peste 200.000 de copii cu vârste între 6 şi 59 de luni. Ei au constatat o creştere de aproape şase ori a riscului pentru copiii care au primit TIV şi PCV13 concomitent.
            Concluziile rapoartelor nu au determinat nicio schimbare în recomandările federale pentru vaccinarea antigripală şi antipneumococică la copiii cu vârsta sub 5 ani, dar oficialii federali solicită furnizorilor de servicii medicale şi părinţilor să urmărească reacţiile după vaccinare şi să le comunice autorităţilor de sănătate publică.
(Informaţii preluate din Buletinul de actualităţi săptămânale al Institutului Cantacuzino şi prelucrate de dr. Maria Dragotă)

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
  • Tipărit + digital – 160 de lei
  • Digital – 103 lei
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC
Află mai multe informații despre oferta de abonare.