Newsflash
CAMPANII

Hashtagurile din zona medicală și de sănătate

de Florentina Ionescu - feb. 22 2021
Hashtagurile din zona medicală și de sănătate

Le întâlnim la finalul unei postări, fie ea lungă, fie mai scurtă. Le întâlnim pe Facebook, Twitter, Instagram ș.a.m.d. La prima vedere, pare o simplă înșiruire de cuvinte, iar fiecare cuvânt este precedat de semnul # (diez).

Dar hashtagurile sunt mai mult decât simple cuvinte. Așa că astăzi încercăm să le deslușim și să aflăm ce se poate ascunde în spatele lor.

Indiferent ce platformă ori rețea de social media folosiți, personală sau pentru brandul dumneavoastră (o clinică, o specialitate), faptul că știți cum să folosiți hashtagurile vă va ajuta să creșteți interacțiunile în social media (adică participarea sau implicarea utilizatorilor în acele postări care au hashtaguri). 

Ce este un hashtag?

Simbolul diez (#) de pe tastatură a fost inițial folosit pentru a marca numerele. Simbolul # mai este cunoscut ca hash. Prima dată a fost folosit în combinație cu cuvinte, ca hashtaguri, în vara anului 2007, de Chris Messina. La momentul respectiv, specialistul în web marketing a intrat în birourile companiei Twitter cu o idee, scrie hootsuite.com

ce sunt hashtagurile

Din cauza exprimării concise de pe Twitter, el a sugerat să se folosească simbolul # pentru a grupa tweet-urile (postările) laolaltă. De atunci, începând din 23 august 2007, folosirea hashtagurilor și eficacitatea lor au crescut.

Pe scurt, gândiți-vă la un hashtag ca la un mod de a conecta conținutul social media la un subiect specific, la un eveniment, o temă sau o conversație. Totodată, hashtagurile au și alte funcții: este mai ușor să descoperiți postări în jurul acelor subiecte specifice, deoarece hashtagurile agregă tot conținutul social medica care are același hashtag.

Experții în social medica ne amintesc și că, în prezent, hashtagurile nu mai sunt folosite doar pe platforma Twitter. Ele sunt eficiente și pe alte platforme de socializare.

În ce scopuri se folosește un hashtag?

Folosirea hashtagurilor se poate face în mai multe scopuri, în funcție de platformă și nu numai.

De exemplu, includerea hashtagurilor în postările dumneavoastră sau la finalul postărilor înseamnă că participați la o conversație care are loc pe acea platformă de social media. Un alt lucru important este că hashtagurile vă fac postările vizibile în acea conversație. Acest lucru poate duce la o interacțiune mai mare cu urmăritorii, prin like-uri, share-uri, comentarii și noi urmăritori (followeri).

Un alt scop este că aveți oportunitatea de a vă construi brandul cu ajutorul hashtagurilor. De exemplu, dacă veți crea un hashtag al brandului, acel hashtag poate fi o modalitate eficientă de a vă promova afacerea, cabinetul, clinica și de a iniția conversații. De exemplu: #enayatimedicalcity sau #EMC (acesta din urmă are peste 76.000 de persoane care postează în legătură cu acest subiect, pe Facebook). 

hashtag femei parteneriat

Un alt scop în care pot fi folosite hashtagurile este pentru a susține anumite probleme sociale. Folosirea unui hashtag care are legătură cu o problemă dincolo de brandul (cabinetul sau clinica) dumneavoastră reprezintă un mod de a mobiliza oamenii pentru a crește gradul de conștientizare asupra unei cauze ori asupra unei probleme. De exemplu, #doneazăsânge sau #doneazasange.

Totodată, hashtagurile se mai folosesc pentru a adăuga context unei postări din social media. Folosirea unui hashtag poate fi un mod simplu de a contextualiza lucrul la care vă gândiți, fără a folosi caractere și fără a scrie descrieri repetitive.

Câte hashtaguri ar trebui să folosiți?

Numărul de hashtaguri pe care le folosiți într-o postare depinde de platforma pe care scrieți. De fapt, pe unele platforme este mai bine să nu folosiți hashtaguri în postări.

  • Pe Facebook – recomandat ar fi să selectați unul sau două hashtaguri.
  • Pe Twitter – folosirea a cel mult două hashtaguri în interiorul tweetului vă poate ajuta.
  • Instagram – postările de pe această platformă vă permit să scrieți până la 30 de hashtaguri pentru a crește șansele ca postarea să fie văzută de cât mai multă lume.
  • Pinterest – zero hashtaguri; sproutsocial.com recomandă să includeți doar cuvinte cheie în descriere și să nu folosiți hashtaguri.
  • LinkedIn – două sau trei hashtaguri sunt recomandate; includerea a două sau trei hashtaguri în postările companiei dumneavoastră de pe LinkedIn poate fi utilă, în sensul că ajută utilizatorii să vă găsească mai bine conținutul.

Care sunt cele mai folosite hashtaguri pe subiecte legate de medicină?

Iată un exemplu care are sute de mii de postări:

#diabet are 140.319 de postări pe Instagram (sursa) și 7.200 de postări pe Facebook.

hashtag covid19

Câteva exemple de hashtaguri din România 

#DinRecunostinta

#noifacemunspital (1.500 de postări pe Facebook) 

#pandemie are 46.000 de postări pe Facebook 

#spitalepublicedinbaniprivati

#cudiabetulnutejoci

#laparoscopia - are pe Instagram 75.535 postări, 3.500 de postări pe Facebook 

#aflacaestibine 

#doneazasangefiierou și #doneazăsângefiierou

#luamunavion al Asociației Blondie

#sângederocker

#româniaarenevoiedesânge

#doneazăsânge

#staiacasa are 5600 de postări pe Facebook 

#poartamasca are 4800 de postări pe Facebook 

#mavaccinez

#sainvingemdepresia

#stopfumat

#stopcancer

#cdelacontrol

#mergilamedic

#dinfricaneprotejam

#stopdrgoogle

#HemofilieRomania

#CartaAlbaHemofilie

#helpautism

#FaraGluten

#stomatologieminiminvaziva

#stomatologielaser

#ROVaccinare are 1400 de postări pe Facebook

#StrongerTogether are 613.000 de postări pe Facebook 

#RomâniaÎnvingePandemia

#ÎmpreunăÎnvingemPandemia

#Pfizer are 94.000 de postări pe Facebook 

#moderna are 70.000 de postări pe Facebook 

#AstraZeneca are 37.000 de postări pe Facebook

#Romania are 117.000 de postări pe Facebook 

#COVID19 are 13 milioane de postări pe Facebook 

#stopcancerlasân

#octombrieroz

#LuptămÎmpreunăÎmpotrivaCanceruluiMamar

Ce trebuie să rețineți despre hashtaguri

  • Ele încep întotdeauna cu simbolul #, dar nu vor funcționa dacă utilizați spații între cuvinte, semne de punctuație sau simboluri.
  • Pentru a funcționa, asigurați-vă că acele conturi de pe care le folosiți sunt publice. În caz contrar, conținutul sau postarea care are hashtaguri nu va fi văzut/ă de cei care nu vă sunt urmăritori.
  • Nu lipiți prea multe cuvinte în același hashtag. Cele mai bune hashtaguri tind să fie relativ scurte și ușor de reținut.
  • Folosiți hashtaguri relevante și specifice într-o postare. Dacă acel cuvânt este prea obscur, va fi dificil de găsit și, cel mai probabi, nu va fi folosit de alți utilizatori ai rețelei de social media.
  • Limitați numărul de hashtaguri pe care le folosiți. Dacă sunt mai multe, nu înseamnă că ați creat o postare mai bună.

Notă autor:

sursa foto: www.rawpixel.com

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe