Avalanşe de aplauze au răsunat în sala Ateneului Român în seara de 27 decembrie 2011, răsplătind prestaţia Orchestrei Medicilor „Dr. Ermil Nechifor“, condusă de Iosif Ion Prunner şi avându-l concertmaistru pe prof. dr. Mircea Penescu. Acest eveniment artistic a devenit o tradiţie anuală: un concert de sărbători cu invitaţi speciali. Cronica spectacolului o semnează dna Anca Florea, la rubricaRevelaţiile Euterpei.

 "> Muzică bună de sărbători - Viața Medicală
Cultură

Muzică bună de sărbători

de Anca FLOREA - ian. 11 2012
Muzică bună de sărbători

Avalanşe de aplauze au răsunat în sala Ateneului Român în seara de 27 decembrie 2011, răsplătind prestaţia Orchestrei Medicilor „Dr. Ermil Nechifor“, condusă de Iosif Ion Prunner şi avându-l concertmaistru pe prof. dr. Mircea Penescu. Acest eveniment artistic a devenit o tradiţie anuală: un concert de sărbători cu invitaţi speciali. Cronica spectacolului o semnează dna Anca Florea, la rubricaRevelaţiile Euterpei.

 

   De câţiva ani, a devenit o tradiţie ca, la 27 decembrie, Orchestra Medicilor să îşi invite publicul fidel la un concert de Sărbători, încercând, de fiecare dată, să ofere un repertoriu adecvat acelor zile efervescente, cu piese atractive şi diverse, cu solişti îndrăgiţi şi, în principiu, de calitate.
   În deschidere, prof. dr. Mircea Penescu, deopotrivă concert-maestru al ansamblului, a precizat că s-a dorit ca oaspeţii serii să fie în special artişti-medici, aşa încât am reîntâlnit-o pe soprana Anda Pop, absolventă a Facultăţii de Medicină şi apoi a Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, de mulţi ani solistă a Operei din Braşov, aplaudată acum în arii de mare efect din operetele Liliaculde J. Strauss şi Giuditta de Lehar, interpretate ca de obicei cu un glas calitativ şi amplu, dublat de temperament şi o mişcare scenică ieşită cumva din tiparele impuse sub cupola Ateneului, cântând printre spectatori, apelând la gesturi explozive, ceea ce a stârnit entuziasmul celor care doreau să asculte muzică bună şi... să se simtă bine. În final, a revenit pe podium, dar alături de Mihai Frunză – la rândul său (şi) medic, specialist în psihiatrie, însă solist al Operei din Iaşi –, abordând împreună celebrul duet din opera Don Giovanni de Mozart; anterior, baritonul susţinuse două arii din Elixirul dragostei de Donizetti şi Nunta lui Figaro de Mozart, pe care poate şi-ar fi dorit să le cânte şi pe scena lirică. Anunţat ca fiind de asemenea medic şi... solist al Operei din Bonn, Engelbert Decker a optat pentru arii dificile de bas din Don Giovanni de Mozart şi Bărbierul din Sevilla de Rossini, deşi vocea sa nu era nicidecum gravă, iar lipsa experienţei în relaţia cu dirijorul şi cu orchestra dovedea că, probabil, evolua pentru prima oară într-un asemenea context; conştiincios, a parcurs partiturile într-o manieră foarte personală, tempoul său fiind foarte departe de cel pe care, la pupitru, încerca să-l impună Iosif Ion Prunner, instrumentiştii susţinând acompaniamentul – eufemistic vorbind – pe coordonate cu totul străine prestaţiei solistice, efortul şi concentrarea lor suplimentară devenind astfel lăudabile dar imposibil de „cuplat“ cumva cu solistul care, la rândul său, a dat totuşi dovadă de un curaj incredibil. Important este, până la urmă, că publicul care umplea sala până la refuz, stând şi pe scări şi în picioare, a apreciat acea tentativă, aplaudând cu relaxarea unei seri de Sf. Ştefan...
   Paginile vocale au alternat cu o lucrare de reală frumuseţe, lirică şi învolburată, decupată din muzica unui film – Warschauer Concert de Addinsell –, solistă fiind pianista Ioana Maria Lupaşcu, etalând o tehnică virtuoază, un tuşeu rotund, sensibilitate şi dezinvoltură pe claviatură, orchestra colaborând cu vădită plăcere şi implicare la realizarea acelui moment special al concertului. Dar buna dispoziţie şi participarea afectivă s-au regăsit în uvertura operetei Liliacul, în Ohne sorgen Polka, în valsurile Voci de primăvară şi Dunărea albastră de Strauss, nelipsite din orice program de asemenea factură, ca şi Poloneza din opera Evgheni Oneghin de Ceaikovski, cu impact „garantat“ la orice public – avizat sau doar amator de melodii agreabile. O astfel de avalanşă de „şlagăre“ ritmate şi strălucitoare nu putea să fie răsplătită decât printr-o... avalanşă de aplauze, care au răsunat din plin pe tot parcursul serii, medicii-instrumentişti încununând concertul de Crăciun cu tradiţionalul Marş Radetzki, spre bucuria celor care cu siguranţă îl aşteptau ca pe un dar, chiar dacă face deliciul publicului la finele oricărui program de gen, oriunde în lume.
   Ca de fiecare dată, toţi cei aflaţi sub cupola Ateneului au simţit ce înseamnă terapia prin muzică, ideală deopotrivă pentru cei de pe scenă şi din sală, oferită cu generozitate şi plăcere de orchestra „halatelor albe“, într-o atmosferă de sărbătoare, binevenită în prag de an nou.
 

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe