Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Căutare:
Acasă  »  LIFESTYLE  »  Cultură

O săptămână muzicală... mai altfel

Viața Medicală
Anca FLOREA vineri, 3 iunie 2011

    Ediţia XXI a Săptămânii Muzicii Noi s-a vrut şi s-a dovedit a fi atipică, total diferită de cele precedente, începând chiar prin modificarea datelor „tradiţionale“, pentru că s-a desfăşurat, „în premieră“, între 21 şi 29 mai, „săptămâna“ având acum... nouă zile, în care spectacolul a fost în prim-plan, în cele mai diverse forme şi genuri, găzduite şi în spaţii incluse pentru prima oară în circuitul festivalului. (...)
 

    Ediţia XXI a Săptămânii Muzicii Noi s-a vrut şi s-a dovedit a fi atipică, total diferită de cele precedente, începând chiar prin modificarea datelor „tradiţionale“, pentru că s-a desfăşurat, „în premieră“, între 21 şi 29 mai, „săptămâna“ având acum... nouă zile, în care spectacolul a fost în prim-plan, în cele mai diverse forme şi genuri, găzduite şi în spaţii incluse pentru prima oară în circuitul festivalului. Una dintre ideile propuse de Irinel Anghel şi Mihaela Vosganian – asigurând şi în acest an directoratul – a fost ieşirea în aer liber, improvizaţia „ludică“ încadrând numeroasele manifestări la care au asistat (cam aceiaşi) compozitori, spectatori în număr variabil, cronicarii de specialitate strălucind prin absenţă, deşi clamează vehement promovarea creaţiei autohtone.
    Chiar în deschidere, publicul a fost invitat pe esplanada Operei Naţionale Bucureşti, unde pe un podium străjuit de elemente de decor (din Aida sau Nabucco, plouate copios cu câteva minute înainte de debutul reprezentaţiei), o „feerie-cabaret mobil într-un târg muzical“ a adus, în preajma unei caleşti cu cai şi a altor „ciudăţenii“, în viziunea şi pe muzica semnată de Irinel Anghel, personaje în costume „de poveste“ (schiţate de Raluca Ghideanu), mişcându-se aparent haotic (dar în coregrafia lui Paul Dunca), intonând frânturi de melodii, punctând cu sunete ciudate cursul muzicii susţinute şi instrumental de interpreţi, jucându-se „serios“ şi autoarea, şi majoritatea muzicienilor reîntâlniţi ulterior pe scene de concert sau de spectacol liric; apoi, în sunetul fanfarei, publicul a fost invitat în foaierul teatrului unde, pe „tortul“ uriaş (din Hänsel şi Gretel) a urcat aceeaşi Irinel Anghel, secondată de chitaristul Sorin Romanescu, cei doi autori ai momentului SONeerie în care şi-au găsit loc şi câteva pahare cu rol de instrumente. Iar în sală am aplaudat corul şi orchestra ONB, alături de corul Accoustic (condus de Daniel Jinga), sub bagheta lui Tiberiu Soare, abordând, în formă de concert, cantata Moşii de Adrian Iorgulescu, lucrare cu puternice accente amuzant-parodice, apelând frecvent la citate muzicale surprinzătoare dar pline de culoare, partitură care, scrisă cu ani în urmă, îşi păstrează acelaşi farmec, mai ales dacă este foarte bine cântată, aşa cum a fost şi în acel 21 mai. (...)
Mai multe detalii în ziarul nostru, Viaţa medicală.
 
 

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
  • Tipărit + digital – 160 de lei
  • Digital – 103 lei
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC
Află mai multe informații despre oferta de abonare.