De câţiva ani, iubitorii baletului clasic sunt răsfăţaţi şi la Sibiu cu spectacole deosebite, pentru că în oraş a luat fiinţă o trupă care, finanţată de Consiliul local şi de Primărie, îşi desfăşoară spectacolele la Casa de Cultură, acolo unde, zilele trecute, s-a prezentat noua premieră gândită de entuziastul director Ovidiu Dragoman ca un omagiu adus ilustrului coregraf Oleg Danovski, incluzând Les Sylphides (Chopiniana) pe muzică de Chopin şi Mandarinul miraculos de Bartók. (...)"> Omagiu lui Oleg Danovski - Viața Medicală
Newsflash
Cultură

Omagiu lui Oleg Danovski

de Anca FLOREA - mai 20 2011
Omagiu lui Oleg Danovski

   De câţiva ani, iubitorii baletului clasic sunt răsfăţaţi şi la Sibiu cu spectacole deosebite, pentru că în oraş a luat fiinţă o trupă care, finanţată de Consiliul local şi de Primărie, îşi desfăşoară spectacolele la Casa de Cultură, acolo unde, zilele trecute, s-a prezentat noua premieră gândită de entuziastul director Ovidiu Dragoman ca un omagiu adus ilustrului coregraf Oleg Danovski, incluzând Les Sylphides (Chopiniana) pe muzică de Chopin şi Mandarinul miraculos de Bartók. (...)

   De câţiva ani, iubitorii baletului clasic sunt răsfăţaţi şi la Sibiu cu spectacole deosebite, pentru că în oraş a luat fiinţă o trupă care, finanţată de Consiliul local şi de Primărie, îşi desfăşoară spectacolele la Casa de Cultură, acolo unde, zilele trecute, s-a prezentat noua premieră gândită de entuziastul director Ovidiu Dragoman ca un omagiu adus ilustrului coregraf Oleg Danovski, incluzând Les Sylphides (Chopiniana) pe muzică de Chopin şi Mandarinul miraculos de Bartók. O sală arhiplină şi numeroşi cronicari de specialitate au urmărit, în prima parte, „tabloul coregrafic“ pus în scenă de reputatul Florin Brânduşă, cu ani în urmă prim-solist de cotă al Operei bucureştene, preluând acum celebra coregrafie imaginată cândva de Fokin, în care solişti precum Adela Sterp-Crăciun (până de curând solistă la Opera Naţională, acum prim-solistă la Sibiu) sau Bogdan Plopean au evoluat cu eleganţă şi plasticitate a mişcării, ceea ce nu am regăsit însă la interpreta japoneză Reina Yagura. Ansamblul, deşi s-a străduit să susţină partitura cât mai aproape de cerinţe, a rămas doar la stadiul de... şcolar conştiincios, neomogen, cu stângăcii (în special în mişcarea braţelor), atitudini forţate şi o anume apatie, chiar dacă în producţiile anterioare realizase performanţe notabile. Pe de altă parte, dacă interpreţii ar fi conturat personajele „de poveste“ (deşi este notat ca fiind un balet „non-narativ“, există totuşi un Poet, o Silfidă...), publicul ar fi înţeles mai bine „subiectul“ şi astfel ar fi fost captat cu un plus de interes, dar spectatorii s-au bucurat să aplaude o scenografie agreabilă (Alin Gavrilă) şi o imagine generală în tonuri calde, lumina albastră reliefând rochiile albe vaporoase, pe fundalul „tradiţionalei“ păduri de basm. (...)
Mai multe detalii în ziarul nostru, Viaţa medicală.
 

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe