Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Căutare:
Acasă  »  LIFESTYLE  »  Cultură

PREVENIRE, DEPISTARE, VINDECARE

Viața Medicală
L. DANIELESCU vineri, 18 februarie 2011

   Sportul şi gripa este tema unuia din articolele inserate la rubrica „Medicină“ din nr. 988 al săptămânalului belgian LE GENERALISTE. Toată lumea ştie – se arată în acest articol – că practicarea cu regularitate a sportului diminuează riscul de a răci. Dar a face sport pe când eşti deja răcit sau gripat nu este deloc rezonabil. Totuşi, practicarea moderată a sportului protejează organismul contra gripei, ba chiar face să scadă mortalitatea prin asemenea infecţii. Medicii recomandă ca, zilnic, persoanele în bună stare fizică să facă mişcare, sport timp de 30 de minute. (...)
 

   Sportul şi gripa este tema unuia din articolele inserate la rubrica „Medicină“ din nr. 988 al săptămânalului belgian LE GENERALISTE. Toată lumea ştie – se arată în acest articol – că practicarea cu regularitate a sportului diminuează riscul de a răci. Dar a face sport pe când eşti deja răcit sau gripat nu este deloc rezonabil. Totuşi, practicarea moderată a sportului protejează organismul contra gripei, ba chiar face să scadă mortalitatea prin asemenea infecţii. Medicii recomandă ca, zilnic, persoanele în bună stare fizică să facă mişcare, sport timp de 30 de minute. Între altele, aceste exerciţii fizice pot ajuta la a evita răceala şi sindromul gripal. Se ştie însă că o practică sportivă mai intensă pune sistemul imunitar la încercare, ceea ce permite virusurilor să se dezvolte mai uşor în organism. În virtutea acestei realităţi, American College of Sports Medicine a făcut, recent, o serie de recomandări, din care amintim câteva. Dacă simptomele se limitează la zona capului (rinoree), sportivul nu trebuie să renunţe la cele 30 de minute cotidiene de exerciţii fizice. Dimpotrivă, dacă simptomatologia este sistemică, n-are de ales: se va abţine de la orice activitate sportivă şi va sta în pat. Specialiştii atrag atenţia că e cazul să se renunţe la un vechi obicei popular conform căruia sudaţia ar vindeca răceala, dar care s-a dovedit a fi fals. Totodată, se recomandă celor ce au fost bolnavi să nu-şi reia prea repede activitatea sportivă. Ideal este ca exerciţiile să se reia progresiv în decursul a două săptămâni după ce răceala sau gripa au trecut. În acest context, revista belgiană redă şi rezultatele unui studiu întreprins de o echipă de cercetători de la Universitatea din Hong Kong, care s-a ocupat de eventuala influenţă a sportului asupra mortalităţii prin gripă. Au fost analizate obiceiurile sportive şi mai mulţi factori socio-economici a 24.656 de adulţi care s-au îmbolnăvit de gripă în 1998. Frecvenţa practicării sportului de către acele persoane a fost împărţită în trei categorii: niciodată/rară (mai puţin de o dată pe lună), slabă-moderată (între o dată pe lună şi de trei ori pe săptămână) şi cu regularitate (cel puţin de patru ori săptămânal). (...)
Mai multe detalii în ziarul nostru, Viaţa medicală.
 
 

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
  • Tipărit + digital – 200 de lei
  • Digital – 129 lei
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC
Află mai multe informații despre oferta de abonare.