Newsflash
Cultură

Teatru fără sală, fără buget, fără subvenție

de Candid STOICA - sept. 8 2017
Teatru fără sală, fără buget, fără subvenție
     Trăim o vreme când teatrele profesioniste se zbat să supraviețuiască cu un buget minim, jucând piese cu un singur decor și câteva personaje, și fac cu greu față concurenței acerbe a majorității canalelor de televiziune. Într-o vreme ca aceasta, când oameni de teatru, ca Andrei Șerban, de exemplu, se plâng că nu își pot realiza marile proiecte din cauza banilor, apare în peisajul cultural prahovean o inedită și ciudată formație teatrală – Zamora. Un teatru demn de Cartea recordurilor, fără sală, fără buget, fără subvenție, fără vedete și actori profesioniști. În spatele  acestui teatru stă doar dorința unor oameni fascinați de fenomenul aducerii pe scenă a unor piese originale, scrise de dramaturgi români, și mai ales mânați de intenția sinceră de a juca teatru cu pasiune pentru un public încă iubitor de eternul și fascinantul teatru.
     Teatrul satiric Zamora este o inițiativă privată de cultură, dar deși are mulți sprijinitori, inițiatorul și susținătorul de fapt al proiectului este dramaturgul, poetul și eseistul Dinu Grigorescu, autor a peste 25 de volume de teatru și al unui număr dublu de piese, poet, prozator, jurnalist, fiind unul dintre cei mai prolifici dramaturgi în viață din generația optzecistă. A scris și scrie în continuare cu o ușurință de neînchipuit despre vremurile pe care le trăiește și despre contemporanii săi.
     Primele spectacole aduse la rampă în premieră de Teatrul Zamora la Bușteni, Sinaia, Câmpina și Câmpulung Muscel au fost „Bunica la Istanbul” și „Magazinul de bărbați” de Alexandra Ares (o scriitoare româno-americană). Sunt două comedii spumoase, regizate de Dinu Grigorescu, despre unele aspecte din viața reală a României de tranziție în care actorii amatori din Sinaia și Bușteni și-au dat toată silința să fie la înălțimea sarcinilor ce li s-au încredințat, în ciuda unor stângăcii inerente. Alexandra Ares este un fel de rara avis în zilele noastre. S-a născut, a învățat și a lucrat cu succes în România, a plecat în SUA, a lucrat și a avut succes și acolo, iar după câțiva ani s-a întors la locurile natale. Valeria Ioniță (o explozivă tânără bunică), Florin Cezar Rădulescu (care în timpul liber e un dramaturg talentat), Cristina și Virgil Nicolae, Marius Bratosin, Horia Bârleanu, Alina Cojocaru, Roxana Manciulea, Cristina Achim, Andrei Boarcăș, Amalia Borz, Ana Maria Cojocaru și-au interpretat conștiincios rolurile în aplauzele de multe ori entuziaste ale publicului din localitățile amintite. Felicitări inițiatorilor proiectului, felicitări pasionanților participanți la actul teatral și, bineînțeles, succes pe mai departe! Amintesc în final că Gheorghe Dinică, Vasilica Tastaman, Ileana Stana Ionescu, Ștefan Mihăilescu-Brăila și chiar subsemnatul au fost la începutul carierei lor actori amatori.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe