Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Căutare:
Acasă  »  LIFESTYLE  »  Cultură

Tranchilizante

Viața Medicală
Dr. Eugenia GROSU-POPESCU vineri, 9 decembrie 2011
   Tranchilizantele sunt de mai multe feluri şi pot fi administrate pe mai multe căi. Calea auditivă nu este potrivită doar pentru meloterapie, ci şi pentru non-verbalul rostirii (pentru „tonul“ care „face muzica“) sau pentru verbalul motivant (când receptorul poate câştiga în autocunoaştere, autopreţuire şi autoafirmare).
   Un post de radio deosebit de sonor, cu mixaje energice muzică/vorbă/zgomote relevante, ce pare croit anume de profesionişti adolescentini pentru adolescenţi necomplexaţi este sturlubaticul „Radio ZU“. Îşi face un promo accentuat, recurge la umor de toate felurile, la „farse“ mai mult sau mai puţin inspirate, la Buzdugan şi la Morar.
   Apropo de farse, chiar dacă de gust îndoielnic, ele sunt promovate cu mândrie pe site. Exemple din anul 2011: „Farsa d-na Safta II – Doamna Safta este o bătrână care, la 65 de ani, încă mai pofteşte la bărbaţi şi care a scos-o din minţi pe victima din această farsă. Acum urmează punctul culminant. Se lasă cu poliţie, urlete şi cuvinte grele“. Sau: „Farsa Asistenta II – Asistenta prinsă cu mâţa… pardon, cu pacientul în pat revine. La congresul de la Zürich nu vrea să meargă cu domnu’ doctor Buzdu, dar problema lor se poate rezolva şi altfel. O relaţie de prietenie cu palpitaţii ventriculare şi… alte beneficii“. Erotism de pubertate tulburată. Există, desigur, destui adepţi ai genului. Postul îşi rotunjeşte ratingul (în consecinţă – veniturile) cu miniconcursuri de ascultător fidel, recompensele fiind exprimate în euro, drept pentru care survine şi reclama, tranchilizant veritabil pentru cei cu nevoi sau cu pofte materiale: „Banii se câştigă la Radio ZU!“. Se pronunţă nume de câştigători. Izbucnesc – mixat – aplauze şi urale. Melodii frumoase, tinereşti. Alt tranchilizant: „Hiturile se ascultă la Radio ZU!“. Se oferă – gratis! – bilete la un spectacol care are loc la Budapesta. Peste toate acestea, tronează, nemotivat dar obsesiv, tranchilizantul pentru credibilitate: „Cel mai tare sezon din istoria radioului e la Radio ZU!“.
   Apar şi „vedetele“ Buzdugan şi Morar, care îndeamnă la un evazionism imaginat, centrat şi el pe sex: ei înşişi se văd la Paris, în America… Cineva îşi imaginează că e în Filipine. E acolo şi o „filipineză“ numită „Nam Su Tien“ cu fiul „Mu Cin Ceai“ şi soţul (aici s-a trecut la obscen)… Şi glumiţele continuă în acelaşi stil. Pentru cei care susţin că valorile şi nu patronii ar trebui să fie „şefii supremi ai jurnaliştilor“, un test grilă: care dintre cele trei grupe de valori, 1) etice, 2) de răspuns la nevoile de progres, de conectare şi adaptare la real ale beneficiarilor, şi 3) de profitabilitate – conduc prestaţiile celor de la Radio ZU? Legat de întrebarea nr. 2, poate vă interesează cine sunt „beneficiarii“, cum se exprimă ei. Iată o mostră de pe site: „Bravo ZU BRAVO! Căutam o melodie, şi ştiam decât refrenu dar nu o găseam, am încercat prima oară la alţii dar nu, ei aveau decât titlurile topului şi nici decum această opţiune minunată de a asculta o parte din melodie!“.
   …Am vrut decât să aflu ce ţeluri nobile au o parte din cei de la Radio ZU şi am aflat decât că n-au.
 

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
  • Tipărit + digital – 200 de lei
  • Digital – 129 lei
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC
Află mai multe informații despre oferta de abonare.