Newsflash
Cultură

Un an muzical s-a încheiat, un altul începe

de Anca FLOREA - ian. 7 2015
Un an muzical s-a încheiat, un altul începe
   Scriam anul trecut că bucureştenii au fost privaţi de bucuria de a reasculta, în seara de Revelion, spumoasa muzică a operetei Liliacul de Strauss, din motive greu de înţeles. În schimb, la Opera din Iaşi, ultimele zile din 2014 au adus farmecul celebrei partituri într-o distribuţie atractivă. La fel, chiar pe 31 decembrie, s-a petrecut şi la Opera timişoreană, unde interpreţi care ştiu să rostească replicile pline de umor, să joace cu talent şi să se amuze întrupând personajele atât de îndrăgite de publicul de oriunde, au încântat şi de această dată. O tradiţie respectată, evident, şi la Staatsoper Viena, unde spectacolul de pe scenă se transmite în direct pe marile ecrane amplasate în exterior, mulţimea invadează străzile de pe Ring, oprindu-se, cu paharul de şampanie în mână, să urmărească şi Liliacul, fără de care petrecerea nu ar avea strălucire. Ca de obicei, distribuţia a alăturat artişti binecunoscuţi, printre care, de ani buni, se regăseşte şi soprana Ildiko Raimondi, apreciată solistă pornită, cândva, din Arad.
   Alte teatre au preferat să ofere publicului creaţii menite să aducă zâmbetul şi buna dispoziţie, aşa cum se cuvine în prag de Revelion. Spre exemplu, Opera din Geneva a ales să încheie seria de producţii noi cu opereta Marea Ducesă de Gerolstein de Offenbach, un succes cu totul special şi pentru că mezzosoprana Ruxandra Donose a conturat rolul titular într-o manieră unanim elogiată de presă şi ovaţionată de public.
   După zilele în care mulţi au fost la munte, iar alţii, rămaşi acasă, au privit doar cum cade ninsoarea, melomanii au început să simtă lipsa programelor muzicale, ofertele interesante lăsându-se aşteptate – cel puţin în prima săptămână. În afară de Opera Naţională care, la 4 ianuarie 2015, propune din nou La fille mal gardée, balet care, în versiunea clasică montată la Bucureşti în decembrie, a constituit o certă reuşită şi deci merită chiar revăzut, mai ales că, faţă de distribuţia premierei, care nu menţiona decât interpreţii primelor patru personaje şi pe poneiul Amore (sic), de această dată notează, aşa cum este normal, şi soliştii care susţin rolurile Cocoşul sau Thomas – un progres, dar poate că noul an îi va lumina pe cei care publică programul spectacolului respectiv să adauge şi Puişorii, şi „băiatul cu fluierul“. Afişul propune apoi două seri cu baletul La Sylphide, pentru că, după câteva luni de normalitate, au reînceput, din păcate, reprezentaţiile „duble“, deci două zile la rând acelaşi titlu, ceea ce numai la ONB se poate întâmpla, într-o politică repertorială cel puţin stranie.
   La Filarmonica bucureşteană, spiritul sărbătorilor se va prelungi şi prin concertul din 8 ianuarie, când, cu Gabriel Bebeşelea la pupitru, se va reedita programul care, în septembrie, la Opera din Iaşi, s-a bucurat de un impact cu totul deosebit la public. Pe scena ieşeană, Gonçalo Salguerio, Elena Moşuc şi Gabriel Bebeşelea au oferit în septembrie un program de fadoSoprana Elena Moşuc a evoluat atunci din nou alături de GonÎalo Salgueiro, apreciat interpret portughez de fado, publicul fiind invitat să asculte acum fragmente din opere de Verdi, precum şi din musicaluri de Lloyd-Webber, Leigh sau Rodgers şi Hammerstein, colaborând şi corul pregătit de Iosif-Ion Prunner. Diversitatea repertorială abordată în ultima vreme de îndrăgita noastră solistă se va reflecta şi în apariţia sa (din nou) în stagiunea Radio, Elena Moşuc trecând de la muzica lejeră în care va fi aplaudată la Ateneu, la ofertantul rol titular din opera Norma de Bellini, programată în concert la sala Radio, la 30 ianuarie.
   Ne aşteaptă un an atractiv cel puţin în plan muzical, cu premiere şi concerte ce pot deveni, cel puţin în principiu, repere interesante pentru cei care iubesc opera, opereta sau opusurile simfonice de referinţă. Şi sper ca fiecare dintre „noutăţile“ incluse pe afiş să merite aplauzele noastre, să fie cu adevărat evenimente, nicidecum momente bifate de unii organizatori doar din orgoliu sau din dorinţa de a fi altfel cu orice preţ.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe