Newsflash
Cultură

Un spectacol marca Radu Beligan

de Candid STOICA - oct. 18 2013
Un spectacol marca Radu Beligan

(Cronică entuziastă)

A trecut vara cea fierbinte, a venit toamna, cu diluvii dezastruoase în unele regiuni şi actorii s-au întors la scândura scenei, iar directorii în birourile lor, ţesând planurile unor viitoare succese: piese inedite, teribile, regizori care să transforme piese anoste în spectacole remarcabile, actori formidabili, care să poată face faţă spectacolului mediatic… şi, bineînţeles, aranjamente profitabile pentru ei şi prietenii lor (a se citi gaşca).
   Prima premieră a stagiunii care începe sau care se continuă, depinde de unde începe numărătoarea, e a unui teatru insolit în peisajul teatral bucureştean – Godot Café-Teatru (care de altfel a jucat toată vara) – şi s-a dovedit  un spectacol rotund, bine finisat,  proaspăt, un adevărat giuvaer de intenţii, de subtexte, toate duse la capăt cu o ştiinţă a amănuntului pe care numai marii maeştrii o posedă. Piesa „Fă-mi un loc!“ de Anthony Michineau (o comedie amară despre două destine care se trezesc singure părăsite într-o cuşetă de tren), produsă de Asociaţia Inspira, regizată de maestrul Beligan cu o rară artă a detaliului şi interpretată cu o frenezie greu de egalat,  de Medeea Marinescu şi Marius Manole, doi artişti consacraţi, vrând în subsidiar, probabil, să surclaseze sau eventual să egaleze succesul obţinut de Florin Piersic cu al său „Străin în noapte“, regizat tot de maestrul Radu Beligan, care ne-a obişnuit să „fabrice“ succese autentice şi de durată. La mulţi ani, iubite maestre şi la mai multe spectacole admirabile!
   Nimic în plus, nimic în minus, nicio concesie făcută publicului de duzină, doar rigoare, doar sinceritate, doar adevăr, iată o performanţă greu de egalat astăzi, când prostul gust şi vulgaritatea au invadat scenele bucureştene şi casele oamenilor prin producţiile sub orice critică ale unor televiziuni. Marius Manole şi Medeea Marinescu sunt două exemplare de mare talent. Cinste lor şi profesorilor lor!
   Câteva cuvinte despre Godot Café-Teatru, care a fost înfiinţat, cu câţiva ani în urmă, în localul unei foste berării, de pe strada Blănari – unde pe timpul comunismului funcţiona un club al oamenilor din arhitectură – de actorul Geo Remeş (fiul fostului ministru al finanţelor). E o cafenea, dar are şi o scenă unde de-a lungul timpului s-au jucat spectacolele: Bărbaţii sunt de pe Marte, femeile sunt de pe Venus, Dragostea durează 3 ani, Ce ne spunem când nu vorbim, Mici crime conjugale, Un cuplu ciudat, Marea iubire a lui Sebastian, Monologurile vaginului şi au evoluat actori ca Vlad Ivanov, Dorina Chiriac, Mihai Călin, Anca Sigartău, Ada Milea, Lia Bugnar, Florin Piersic Jr., Andreia Grămoşteanu (recent laureată a Festivalui de teatru independent), Mirela Zeţa, Alex. Conovaru  sau muzicieni şi trupe ca: A. G. Weinnberg, Irina Sârbu, Şuie Paparude, Zdob şi Zdub etc. În declaraţia de pe site-ul localului se scrie că Godot Café-Teatru aşteaptă proiecte noi din partea celor interesaţi de teatru independent, de spaţiu neconvenţional, cărora astfel li se oferă un loc generos dotat tehnic.
   Perioada interbelică era plină de asemenea localuri, iar în 1998, dramaturgul şi regizorul Puşi Dinulescu a înfiinţat şi întreţinut în str. Transilvaniei, colţ cu Virgiliu, un local asemănător care purta numele „Robert Calul“, dar care din varii motive, după câteva luni a sucombat.
   Maestrul Radu Beligan a spus deseori că nu numai actorii trebuie să aibă talent, dar şi publicul; cel de la Godot Café-Teatru  a reuşit cu prisosinţă, ascultând cu multă atenţie textul şi jocul interpreţilor, reacţionând prompt la situaţiile de haz şi aplaudând frenetic la final, deşi majoritatea avea în faţă un pahar cu whiskey, vin sau bere şi în mod sigur o friptură apetisantă, dacă nu un pachet de grisine şi o sticlă cu apă minerală.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

• Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

• Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe