Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Căutare:
Acasă  »  LIFESTYLE  »  Cultură

Un text cu multă nervozitate

Viața Medicală
Candid STOICA luni, 30 mai 2016
     Trei surori este o piesă de teatru în patru acte, scrisă de dramaturgul rus Anton Cehov în anul 1900 și care a fost reprezentată pentru prima dată în 1901, neavând însă succes“ – scriu mai toate istoriile de teatru. Ulterior a devenit celebră şi a fost jucată pe toate marile scene ale lumii. Mai mult, aceasta a devenit una din piesele portdrapel ale teatrului modern. Scriitoarea engleză Shelagh Stephenson, ca orice dramaturg care se respectă, cunoştea textul cehovian, pe care l-a studiat, în mod sigur, la Universitatea din Manchester. Sub influenţa textului, ea a scris Memoria apei, deşi a respins brutal această filieră, bazându-se pe succesul său internaţional.
     Este un text cu multă încărcătură dramatică, cu multă nervozitate și chiar isterie, cu multe amintiri (probabil neplăcute, din trecutul propriu al autoarei), despre trei femei, trei surori, trei destine. Nu este o capodoperă, dar este o piesă care oferă excelente roluri și, dacă este susținută de actori talentați și inteligenți, precum cei care alcătuiesc distribuția spectacolului (Cecilia Bârbora, Medeea Marinescu, Raluca Aprodu, Diana Dumbravă, Marius Manole, Andrei Finți) și de un regizor inspirat, atunci succesul este asigurat. Erwin Șimșensohn, tânăr regizor, încă necunoscut marelui public, deși are o activitate bogată prin teatrele din țară, a știut să lase textul să curgă lin, spontan, fără intervenții aiuristice, în care să iasă pregnant personalitatea sa, precum majoritatea tinerilor regizori de azi, torturați în exces de „supratema“ piesei. Sunt multe momente excelent realizate, dar cel mai mult iese în evidență meticulozitatea lucrului cu majoritatea actorilor.
     Într-o ținută destul de sumară, actrița Rodica Aprodu susține cu aplomb „cel mai de succes număr din program“ – rolul tinerei surori. Nici Cecilia Bârbora nu se lasă mai prejos – într-un costum care vrea să sugereze sobrietatea, își plângea viața în cea mai cruntă stare bahică. Excelentă este scena de înfruntare dintre fiică și mamă, susținută de ambele actrițe intens și cu mult nerv.
     Deşi era prezent un public de elită, la spectacol nu s-a prăpădit lumea de râs, aşa cum declara autoarea că s-ar fi întâmplat prin alte părţi ale lumii. S-au urmărit cu atenţie evoluţiile celor trei surori, jucate în forţă, care oricât ar nega autoarea, tot cehoviene rămân. Dacă cele trei surori au avut așa-zisa scenă „mare“ de dramă, pentru care actrițele – Cecilia Bârbora, Medeea Marinescu și Rodica Aprodu – dovedesc reale calități, cele două roluri masculine mai mici nu sunt lipsite de importanță, interpretate de Marius Manole și Andrei Finți. La reușita spectacolului au contribuit și scenografa Alina Herescu, prin decorul simplu și costumele sugestive, şi Anca Mocanu, prin alcătuirea programului de sală.

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
  • Tipărit + digital – 200 de lei
  • Digital – 129 lei
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC
Află mai multe informații despre oferta de abonare.