Într-un studiu* ale cărui rezultate au fost publicate de curând în Lancet, elevii din școlile în care profesorii au ținut nouă lecții de educație pentru sănătate de câte 80 de minute fiecare, timp de un trimestru, după ce au fost în prealabil instruiți timp de două zile, au răspuns predominant corect (69%) la o serie de afirmații despre efectele tratamentelor și despre luarea deciziilor informate cu privire la sănătate, spre deosebire de copiii la care nu s-a realizat respectiva intervenție educațională (27% răspunsuri majoritar corecte). Studiul, realizat în Uganda, demonstrează că este posibil ca elevii din școala primară să fie învățați să gândească critic cu privire la sănătate, chiar și în unitățile școlare lipsite de resurse și cu puțini profesori, raportat la numărul de elevi. (A. M.)
*Nsangi A et al. Effects of the Informed Health Choices primary school intervention on the ability of children in Uganda to assess the reliability of claims about treatment effects: a cluster-randomised controlled trial. Lancet. 2017 May 19