De câte feluri o fi iubirea cea mereu unică?
De atâtea feluri câţi oameni sunt sub cer. Dar iubirile? Asta-i altă poveste.
Pictoriţa Ramona Pintea, româncă trăitoare
în Anglia, a expus „acasă“, luna trecută, la Palatul Cesianu Racoviţă din
Capitală, o suită de lucrări înscrise sub însemnul Mirobolantelor iubiri, suită
care face parte dintr-o mai vastă colecţie – Simply love – aflată la Art
Fusion Gallery din Miami (SUA). Lucrările sale sunt un imn închinat iubirii
aceleia despre care spunea poetul – doctor fără arginţi – Vasile Voiculescu că
nu-i alta decât „sămânţa eternităţii-n carne“. Îmbrăţişarea, sărutul, extazul
ca uitare de sine, diafanul petalelor de floare, transparenţa, străvezimea
boabelor de rouă – semn al neîntinării luminii pe pământ, amestecul – culoare,
parfum, linişte –, totul răsfrânt în arcuirea blândă a unui obraz cu însemnele
primăverii, în căutarea unui altul cu care să întregească o promisiune de fruct
din raiul înfloririlor, iată cum s-ar descifra arta tinerei creatoare de frumos
Ramona Pintea, acum, când se împlinesc 20 de ani de la prima sa personală de la
Colegiul Tottenham din Londra şi după ce, între timp, a cochetat cu moda, creaţiile
sale apărând în diverse reviste de gen din Marea Britanie.
Din 2013 ea s-a întors cu arme şi bagaje în
tranşeele de culoare, ca o horă–ciuleandră a anotimpurilor, ca o beţie a nuanţelor
din care se ivesc imagini la răscrucea dintre clasic, modern, art nouveau,
acesta din urmă trimiţând la „mirobolantul“ pictor, desenator, litograf, afişist
ceh Alfons Mucha, de la-nceput de secol 20, a cărui linie sinuoasă, intens
decorativă, recreează frumuseţea chipului omenesc raportat/reflectat la
generoase inflorescenţe – aureole cât să tot fugi din rai pe geam…
Migală,
dezinvoltură, excelent simţ al culorii, stăpânirea liniei, iată ce
caracterizează arta prin care pictoriţa Ramona Pintea exaltă „mirobolantele
iubiri“ explodânde într-un mugur de floare sărutat de lumină, într-un sărut ca
erou al iubirii cântătoare într-un suflet de om, în două suflete pereche.