Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Acasă  »  LIFESTYLE  »  Hi-tech & Gadgets

Evaluarea genetică în aprecierea răspunsului la tratament

Viața Medicală
Dr. Diana Andronache vineri, 27 mai 2022

Rezultatele unui studiu recent arată că evaluarea moleculară a ţesutului articular al unui pacient diagnosticat cu artrită reumatoidă poate avea un impact semnificativ asupra deciziei terapeutice.

poza3pCercetătorii au identificat gene specifice asociate cu rezistenţa la majoritatea terapiilor disponibile, care ar putea oferi cheia dezvoltării de noi medicamente. Ca parte a unui studiu clinic, echipa de cercetători de la Universitatea Queen Mary din Londra a analizat și cazurile de pacienţi care nu au răspuns la tratamentul cu rituximab sau tocilizumab și au observat că aceștia prezentau 1.277 de gene unice lor.

Ulterior, au dezvoltat algoritmi de computer care ar putea fi utili în prezicerea răspunsului la tratament la acești pacienţi. Având în vedere rezultatele favorabile obţinute cu ajutorul algoritmilor de învăţare automată care au inclus profilarea genelor din biopsii, cercetătorii susţin cu tărie efectuarea profilului genetic al biopsiilor prelevate din articulaţiile afectate, înainte de a prescrie terapii biologice costisitoare.
Rezultatele cercetării au fost publicate în Nature Medicine.

Citiți și: Stimularea plasticităţii sinaptice

Etichete: evaluare genetica gene algoritm profil genetic biopsii

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!