Compania Pfizer plătește aproape 120 de milioane de dolari pentru o aplicație de smartphone care detectează COVID-19 pe baza tusei.
Presa străină scrie că gigantul din industria farmaceutică a plătit aproape 120 de milioane de dolari pentru a achiziționa o companie australiană mică, ce pretinde că a dezvoltat o aplicație de smartphone care poate diagnostica cu precizie COVID-19 prin analizarea sunetului produs de tuse.
De aproape un deceniu, o companie digitală mică din Australia din domeniul sănătății, numită ResApp, lucrează la dezvoltarea unui algoritm care să poată diagnostica bolile respiratorii prin simpla studiere a sunetului tusei pacienților. Inițial, sistemul acesta a fost antrenat să diagnosticheze pneumonia, dar până în 2019 cercetătorii au arătat că tehnologia lor ar putea să distingă în mod eficient astmul, bronșiolita și crupul (laringotraheobronșita), scrie newatlas.com.
Când pandemia a luat avânt în 2020, echipa de cercetători și-a îndreptat atenția către alte boli, pentru a încorpora diagnosticul COVID-19 în tehnologia lor de recunoaștere a tusei. Până la începutul anului 2022, primele date dintr-un trial pilot ce a testat algoritmul pe COVID-19 au arătat rezultate impresionant de bune.
Cu cât a crescut profitul Pfizer de pe urma vaccinului anti COVID
Trialul a scos la iveală că sistemul ar putea să detecteze cu acuratețe 92% dintre cazurile COVID pozitive doar pe baza sunetului produs de tusea pacienților. Sistemul, totodată, a înregistrat o specificitate de 80%, ceea ce înseamnă că doar doi din zece oameni supuși acestui screening au primit rezultate fals pozitive.
La scurt timp după ce ResApp a dat publicității aceste rezultate, compania farmaceutică Pfizer a început să își arate interesul, oferind inițial aproape 65 de milioane de dolari pentru această tehnologie. Acum, într-un anunț oficial de achiziție, a fost încheiată o înțelegere, pentru ca Pfizer să cumpere ResApp contra sumei de 116 milioane de dolari, arată sursa citată.
Un purtător de cuvânt al companiei Pfizer a declarat că datele preliminare au fost încurajatoare și că înțelegerea extinde interesele companiei în sfera sănătății digitale.
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe