Un furnizor de servicii de sănătate oferă tablete pentru a ajuta pacienții să țină legătura cu medicii lor, precum și cu familiile lor. Acest efort permite o serie de îmbunătățiri măsurabile în domeniul sănătății mintale.
Heritage Clinic, o clinică din Pasadena, California, oferă servicii de sănătate mintală în districtul Los Angeles adulților vârstnici care se confruntă cu probleme substanțiale și persistente în ceea ce privește sănătatea mintală, scrie www.healthcareitnews.com.
Înainte de pandemia de COVID-19, multe servicii erau oferite clienților acasă sau oriunde altundeva în zonă. Pentru unii dintre clienți, care nu pot părăsi locuința din diverse motive, ședința cu medicul lor era una dintre puținele interacțiuni sociale. Acești oameni sunt din categoria persoanelor vulnerabile în termeni ce au legătură cu actuala pandemie de COVID-19. Iar oferirea unor servicii față în față îi supune unui risc mare de îmbolnăvire, în ciuda tuturor precauțiilor.
„Telemedicina este o soluție extraordinară pentru a menține contactul terapeutic regulat în timp ce reducem riscul unei potențiale expuneri [la coronavirus]. Ea le permite clienților să obțină ajutorul de care au nevoie, fără să le pericliteze sănătatea. Mulți clienți nu au folosit niciodată tehnologia până acum, iar după ce s-au familiarizat cu modul în care se folosește apelul video, au putut să țină legătura cu familiile și cu prietenii; au găsit grupuri pentru a participa la activități de socializare, exerciții sau pasiuni; și au învățat despre subiectele pe care le-au găsit interesante”, a declarat Robyn East, analist financiar la Heritage Clinic.
Potrivit sursei citate, Heritage Clinic folosește sistemele de videoconferință Doxy.me, Zoom și Microsoft Teams pentru a facilita telemedicina. Ca tablete, pe partea de hardware, sunt folosite GrandPad și iPad.
Telemedicina a rezolvat problema izolării și a riscului de expunere la virus în ceea ce privește terapia făcută față în față, la cabinet.
„Prin folosirea Doxy.me, a iPad-urilor sau a GrandPad-urilor, clienții noștri pot să vadă și să discute cu clinicianul lor în mod regulat, din siguranța propriei locuințe. Sesiunile prin telefon sunt, de asemenea, o opțiune, dar legătura personală nu este la fel de intensă ca în cazul componentei video”, a adăugat Robyn East.
PHQ-9 (Patient Health Questionnaire-9) este un chestionar care măsoară simptomele depresiei, iar cei de la Heritage Clinic administrează această măsură clienților, o dată la șase luni.
Comparând rezultatele din ianuarie până în iunie 2020 și din iulie până în decembrie 2020, s-a înregistrat o schimbare în ceea ce privește scorul obținut la PHQ-9, adică o scădere cu 1,73 puncte, ceea ce indică o ușoară scădere a simptomelor depresive, a mai explicat Robyn East.
Sursa foto: www.rawpixel.com
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe