Newsflash
Industria farmaceutică

Câte suplimente alimentare au luat românii în primele 6 luni de pandemie

de Florentina Ionescu - ian. 28 2021
Câte suplimente alimentare au luat românii în primele 6 luni de pandemie

O cercetare arată că 59% dintre români au consumat suplimente alimentare în primele 6 luni ale pandemiei de COVID-19.

Susținerea imunității este principalul motiv de consum al suplimentelor, iar criteriile care influențează alegerea sunt: recomandarea medicului, beneficiile produsului și ingredientele cât mai naturale.

suplimente alimentare studiu secom kantar

Un studiu făcut de Kantar TNS România* la comanda Secom arată că 70% dintre români au consumat suplimente alimentare, iar 59% au folosit suplimente în perioada februarie-august 2020.

Peste jumătate, respectiv 51% din totalul consumatorilor de suplimente alimentare din România au apelat la acestea pentru susținerea imunității și rezistența organismului, conform aceluiași studiu de consumator realizat în august 2020.

Celelalte două motive pentru care adulții consumă suplimente alimentare sunt: pentru ameliorarea stării de oboseală sau de nervozitate și pentru obținerea de energie sau a unei stări de bine.

„Am solicitat acest studiu pentru că avem o preocupare constantă în a asculta și înțelege nevoile consumatorilor. Pandemia ne-a schimbat complet stilul de viață și ne-am dorit să aflăm cum s-au reflectat aceste schimbări și în cazul categoriei noastre, pentru a putea oferi consumatorilor noștri cele mai bune produse naturale adaptate nevoilor lor“, a declarat Andrei Dumitrașcu, director de marketing și comunicare Secom.

Consumul de suplimente pentru copii

Și în cazul categoriei de suplimente pediatrice, unde mama este principalul decident în 80% din cazuri, tot susținerea imunității, rezistenței organismului este principalul motiv care determină consumul de suplimente pentru copii. Acesta a fost menționat de 68% dintre utilizatoarele de suplimente, femei cu vârsta cuprinsă între 18 și 55 ani și cu copii de la 0 la 10 ani. Celelalte motive de consum sunt: pentru a susține o dezvoltare armonioasă, conform vârstei sau când are carențe/un deficit ieșit la analize.

Potrivit aceluiași studiu, la nivelul întregului eșantion de respondenți se observă o atitudine preventivă față de sănătate. 60% dintre respondenți declară că doresc să se protejeze și să prevină din timp probleme de sănătate, iar 54% că vor să aibă un stil de viață echilibrat, atât fizic cât și psihic, atitudini diferențiate destul de bine la nivel de comportament în ceea ce privește consumul de suplimente alimentare.

Cât de des consumă românii suplimente

Frecvența de consum în perioada menționată a crescut pentru 9% dintre consumatori din cauza pandemiei, în timp ce în 21% dintre cazuri se poate vorbi de un consum regulat, periodic, se arată într-un comunicat de presă remis redacției. Intenția de consum pe viitor e ridicată – 58% dintre respondenți declarând că vor continua să consume suplimente alimentare.

Aceeași abordare preventivă se remarcă și în cazul mamelor participante la studiu care au declarat în proporție de 62% că vor să își protejeze copiii și să prevină din timp eventualele probleme de sănătate ale acestora.

Pediatrul și medicul specialist, surse principale de informare

Astfel, și în rândul respondentelor cu vârsta cuprinsă între 18 și 55 ani și cu copii de la 0 la 10 ani, 65% au oferit suplimente pediatrice în perioada februarie-august, frecvența de consum în rândul copiilor crescând, 10% dintre mame menționând că le-au oferit mult mai des din cauza pandemiei.

Intenția de consum este ridicată, 62% dintre respondente declarând că le vor oferi și în viitor. Pediatrul și medicul specialist se diferențiază ca surse principale de informare pentru suplimentele pediatrice.

În cazul suplimentelor pentru adulți, principalele criterii care influențează alegerea sunt: recomandarea medicului, efectul/beneficiile produsului, conținutul de ingrediente cât mai naturale și recomandarea farmacistului.

Despre studiu

*Studiul a fost realizat de compania de cercetare Kantar TNS România în august 2020 la solicitarea Secom pentru a identifica schimbarea obiceiurilor de consum ale românilor în categoria de suplimente alimentare în perioada februarie-august 2020.

La studiu au participat 2.168 de adulți, din segmentul de vârstă 25-55 ani și femei din segmentul 18-24 ani, atât consumatori cât și non-consumatori de suplimente alimentare, cu studii superioare și liceale, din localități cu peste 50.000 de locuitori.


Notă autor:

Credit foto: www.rawpixel.com

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe