Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Căutare:
Acasă  »  ACTUALITATE  »  Internaționale

3 greșeli de marketing pe care le fac medicii

Viața Medicală
Florentina Ionescu marţi, 14 septembrie 2021, ora 12:42

Pentru dezvoltarea unui cabinet medical este nevoie de o strategie eficientă de marketing în domeniul healthcare, însă majoritatea medicilor sunt novici în această zonă. Așa că este posibil să facă anumite greșeli atunci când încearcă să își promoveze afacerea.

Iată mai jos o scurtă listă (incompletă, totuși) cu cele mai frecvente greșeli pe care le fac medicii în materie de marketing și promovare, realizată de cei de la digitalhealthbuzz.com: 

doctor-6161898_1280

Medicii nu au o strategie de healthcare marketing

Dezvoltarea unei strategii de marketing ar trebui să fie primul lucru pe care fiecare medic îl face atunci când se gândește la modul în care ar dori să își promoveze clinica sau cabinetul, dar realitatea este, spune sursa citată, că mulți medici sar peste acest pas.

O strategie de marketing este un plan în care medicul își definește obiectivele de business și apoi determină ce tactici de marketing au cele mai mari șanse să îl ajute să atingă acele obiective.

Medicii nu și-au definit clar care este publicul lor țintă

Majoritatea medicilor știu că își doresc să țintească pacienții care se află în zona lor geografică. Unii medici se gândesc chiar și la vârsta ideală pe care ar trebui să o aibă pacienții lor, adică publicul țintă.

Dar, potrivit analizei de la digitalhealthbuzz.com, acest lucru este problematic, pentru că datele demografice nu îi oferă cu adevărat medicului informații despre ce canale de comunicare preferă publicul lor țintă sau despre acele mesaje cu care pacienții relaționează cel mai bine.

Medicii nu și-au optimizat site-ul care ar trebui să le definească domeniul de activitate

Mulți medici nu realizează cât de rău le poate face un website care nu are informații actualizate, mai ales când este vorba despre ceea ce văd pacienții pe respectiva pagină de internet. Dacă pacienții nu cunosc deja informații despre cabinetul respectiv, Google și alte motoare de căutare au slabe șanse să scoată la suprafață, pe prima pagină de căutări, un site învechit.

Dacă totuși pacientul ajunge cumva pe un site care nu a fost optimizat, vor exista aspect care nu îl vor convinge să își facă o programare la acel medic, ca de exemplu: o proastă interacțiune a utilizatorului acelui site, un design deloc atrăgător al site-ului și un conținut demodat și învechit. Continuarea analizei este disponibilă aici.

Etichete: online marketing marketing marketing digital tehnologizarea medicinei cabinet medical

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
  • Tipărit + digital – 200 de lei
  • Digital – 129 lei
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC
Află mai multe informații despre oferta de abonare.