Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Acasă  »  ACTUALITATE  »  Internaționale

Cercetătorii chinezi au creat o mască facială care poate detecta virusurile în 10 minute

Viața Medicală
Dorina Novac vineri, 23 septembrie 2022, ora 17:54

Oamenii de știință din China au dezvoltat o mască facială care poate detecta expunerea virală în urma unei conversații de 10 minute cu o persoană infectată.

Agenții patogeni respiratori care cauzează COVID-19 și gripă se răspândesc prin picături mici și aerosoli eliberați de persoanele infectate atunci când vorbesc, tușesc sau strănută, potrivit Xinhua.

masca faciala

Masca bioelectronică purtabilă creată de cercetătorii de la Universitatea Tongjin poate detecta virusuri respiratorii comune, inclusiv gripa și coronavirusul, în picăturile din aer sau aerosoli, și apoi îi poate avertiza pe purtători prin intermediul dispozitivelor lor mobile.

Potrivit unui studiu publicat în revista Matter, masca facială, extrem de sensibilă, este capabilă să măsoare probe lichide de 0,3 microlitri și probe gazoase la o concentrație ultra-scăzută de 0,1 femtograme pe mililitru.

„Pragul de detecție pentru lichidul care conține proteine ​​virale într-o încăpere închisă este de aproximativ 70 până la 560 de ori mai mic decât volumul de lichid produs într-un strănut și mult mai redus decât volumul produs prin tuse sau vorbire”, a Fang Yin, profesor la Tongji.

Echipa lui Fang a proiectat un mic senzor care conține trei tipuri de molecule sintetice care pot recunoaște simultan proteinele de suprafață pentru SARS-CoV-2, H5N1 și H1N1.

Odată ce acele molecule detectează proteinele-țintă, un tranzistor ionic integrat în mască va amplifica semnalul și va alerta purtătorii, conform studiului.

Cercetătorii au spus că pot adapta cu ușurință dispozitivul portabil pentru a detecta noi virusuri respiratori.

Etichete: masca bioelectronica virusuri respiratorii expunerea virala SARS-Cov-2

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!