Internaționale

Metodă de diagnosticare a bolilor printr-un test de sânge, dezvoltată de cercetătorii israelieni

de Dorina Novac - feb. 5 2021

Cercetătorii israelieni au dezvoltat o metodă de diagnosticare precoce a unei game largi de afecțiuni printr-un simplu test de sânge, au anunțat reprezentanții Universității Ebraice din Ierusalim.

Noul test a fost conceput ca să înlocuiască biopsiile şi alte proceduri invazive pentru depistarea cancerelor, a bolilor de inimă şi hepatice, a inflamaţiilor şi a problemelor sistemului imunitar, au mai spus aceștia, potrivit Xinhua.

analiza de sange
Sursă imagine: Pixabay

Pe lângă durerea asociată, biopsia nu este eficientă în multe cazuri, deoarece nu poate ajunge întotdeauna la celula bolnavă şi uneori se efectuează numai într-un stadiu târziu al bolii.

Potrivit sursei citate, metodele existente de testare, bazate pe examinarea segmentelor de ADN din sânge, pot diagnostica prezenţa unei boli, dar nu şi tipul, locaţia şi stadiul acesteia.

Cu toate acestea, într-un nou studiu publicat în revista Nature Biotechnology, cercetătorii de la Universitatea Ebraică din Ierusalim au dezvoltat o metodă neinvazivă, ce poate identifica tipul de boală sau tumoare, localizarea și stadiul bolii.

De asemenea, metoda poate face diferența între pacienții care suferă de aceeași tumoare canceroasă, ceea ce poate duce la aplicarea unor tratamente personalizate, adaptate pentru fiecare pacient.

„Noua metodă nu numai că examinează ADN-ul din sânge, provenind din celulele moarte, dar identifică și țesutul celulelor și genele care erau active în acele cellule”, informează Xinhua.

Deoarece metoda detectează simultan toate genele active din celulele moarte, poate diagnostica o gamă largă de procese și de boli printr-un singur test.

„Acest test de sânge de rutină poate fi efectuat frecvent, permițând astfel medicilor să monitorizeze continuu progresia bolii”, au subliniat cercetătorii.