Internaționale

Microbiomul intestinal al băutorilor de cafea e mai sănătos?

de Florentina Ionescu - nov. 1 2019
Microbiomul intestinal al băutorilor de cafea e mai sănătos?

O cercetare nouă sugerează că persoanele care beau multă cafea ar putea avea o compoziție mult mai sănătoasă a florei intestinale.

Un studiu nou scoate la iveală mecanismele de la baza efectelor pe care le are cafeaua. Oamenii de știință și-au îndreptat atenția în direcția asocierilor dintre cafea și sănătatea microbiomului intestinal, iar rezultatele sunt îmbucurătoare, scrie Medical News Today.

Dr. Li Jiao este autorul senior al acestui studiu și, totodată, profesor asociat de medicină-gastroenterologie la Baylor College of Medicine din Houston, Texax. Rolurile benefice ale consumului de cafea în bolile metabolice au fost arătate în trecut, a explicat el pentru sursa citată. Echipa de cercetători din care a făcut parte și-a propus să examineze dacă substanța cofeină din cafea ar putea fi răspunzătoare pentru acest efect benefic din microbiomul intestinal.

cafea microbiom intestinal

Echipa de oameni de știință a analizat asocierea dintre consumul de cofeină și compoziția și structura coloniilor de bacterii din flora intestinală. Cercetătorii au avut în vedere 34 de participanți, care au fost supuși unei colonoscopii de screening și unei endoscopii, pentru a se confirma starea de sănătate a colonului.

Analiza lor a scos la iveală faptul că persoanele care consumau multă cafea aveau niveluri mai mari ale bacteriilor din genul Faecalibacterium și Roseburia, dar niveluri mai mici ale Erysipelatoclostridium, un gen de bacterii care are un potențial dăunător. Deși face parte din flora intestinală normală și sănătoasă, în exces, Erysipelatoclostridium ramosum ar putea fi dăunătoare.

Autorii cercetării au ajuns la concluzia că un consum mai mare de cofeină a fost asociat cu mucoase din colon mai bogate și cu o abundență relativ mai mare de bacterii antiinflamatoare, cum ar fi Faecalibacterium și Roseburia, precum și cu niveluri mai mici ale unor bacterii potențial dăunătoare, cum sunt Erysipelatoclostridium.

Studiul a avut limitări, așadar sunt necesare mai multe cercetări. El a fost realizat pe 34 de bărbați adulți, care aveau un colon normal, internați într-un singur spital. Nu se știe dacă aceste rezultate preliminare se aplică și la femei sau la alte populații.

Notă autor:

Sursa foto: pixabay.com