Internaționale

O bacterie intestinală ar putea reduce din riscurile asociate fumatului

de L. Budin - oct. 24 2022
O bacterie intestinală ar putea reduce din riscurile asociate fumatului

Un studiu publicat în revista științifică Nature arată că o colonie de bacterii intestinale a redus concentraţiile de nicotină din intestinele şoarecilor expuşi.

Un studiu realizat de oameni de ştiinţă chinezi şi americani a identificat o bacterie intestinală care poate acţiona în mod eficient asupra nicotinei - un component dăunător din tutun care provoacă dependenţă şi o serie de riscuri pentru sănătate, inclusiv boala ficatului gras, informează agențiile Xinhua și Agerpres.

fumatori-covid

O colonie de bacterii intestinale a redus concentraţiile de nicotină din intestinele şoarecilor expuşi.

Cercetătorii chinezi de la Universitatea din Beijing, Universitatea din Zhejiang, Universitatea Fudan, Primul Spital Afiliat al Universităţii de Medicină din Wenzhou, alături de colegii lor de la Institutul Naţional de Sănătate din SUA au descoperit că Bacteroides xylanisolvens poate degrada nicotinoidele acumulate în intestinul unui fumător.

Despre nicotină se cunoaşte că activează un tip de moleculă intestinală, care contribuie la progresia bolii ficatului gras non-alcoolic, potrivit studiului.

Constatările cercetării sugerează o posibilă strategie de reducere a progresiei acestei afecţiuni asociată consumului de tutun prin utilizarea bacteriilor care sunt prezente în mod natural în intestinul uman.

Celule cerebrale umane implantate la șoareci ajută la studiul tulburărilor psihice