Acasă » ACTUALITATE » Internaționale
Promovare agresivă a formulelor de lapte

Companii producătoare de formule de lapte practică o strategie de marketing online ce ţintește proaspetele mame și femeile însărcinate, mizând pe vulnerabilitatea lor, arată un raport al OMS.
Industria formulelor de lapte a fost evaluată la aproape 55 de miliarde de dolari la nivel mondial. Conţinutul de pe reţelele sociale este personalizat și uneori nu este recunoscut ca fiind un material publicitar.
Sunt utilizate în acest sens aplicaţii, grupuri de susţinere, influenceri plătiţi, forumuri cu sfaturi sau cu diferite servicii, promoţii, competiţii. Companiile producătoare pot cumpăra sau stoca informaţii personale și astfel pot trimite promoţii personalizate.
Raportul publicat de OMS a analizat 4 milioane de postări de pe reţelele sociale ce vizau nutriţia nou-născuţilor, care au fost publicate în perioada ianuarie-iunie 2021. Postările au ajuns la 2,47 miliarde de persoane și au generat peste 12 milioane de aprecieri sau comentarii.
Rezultatul acestor campanii de marketing a crescut vânzările formulelor de lapte și a scăzut într-o anumită măsură hrănirea exclusiv la sân, pe care OMS o recomandă.
Această publicitate agresivă încalcă și anumite norme, precum Codul Internaţional de Marketing al Utilizării Substituenţilor pentru Alăptare, care a fost adoptat în 1981.
În consecinţă, OMS a solicitat companiilor producătoare de formule de lapte să sisteze astfel de campanii de marketing, iar oficialilor guvernamentali să le monitorizeze și să instituie modificări legislative care să apere sănătatea mamelor, a copiilor și a familiilor acestora.
Citiți și: Vaccin anti-COVID pentru copii sub 5 ani