Newsflash
Internaționale

Vaxinista în loc de fashionista: tricouri și șepci cu mesaje pro-vaccinare

de L. Budin - iun. 23 2021
Vaxinista în loc de fashionista: tricouri și șepci cu mesaje pro-vaccinare

La fel ca fanii trupelor rock, care îmbracă tricouri reprezentând formația favorită, există persoane care s-au imunizat și care poartă piese de îmbrăcăminte și accesorii cu mesaje haioase, legate de vaccinare.

Vara asta nu e despre „fashionista”, ci despre „vaxinista” – o persoană care a primit schema completă de vaccinare și care dorește ca toată lumea să știe asta, arată The Guardian. Mesaje de genul „Vaccinat oficial”, „Ia-mă-n brațe, sunt vaccinat” sau „Educat. Motivat. Vaccinat” apar pe tricouri, pe șepci, pe căni de cafea – și, în general, pe orice suvenir care poate fi vândut pe eBay, pe Amazon sau pe un site de comerț online.

tricou-vaccin
Sursă foto: amazon.com/Vaccine Apparel Shirts

 

Suvenir vintage

Unii cumpără piese de acest tip ca să transmită, cu simțul umorului, un mesaj pozitiv, alții pur și simplu le colecționează. The Guardian arată că, pe eBay, suvenire vintage care poartă brandul Pfizer sau AstraZeneca se vând cu bani buni.

Prespapieuri sau pixuri inscripționate AstraZeneca ajung și la prețuri de 150 de lire fiecare (echivalentul a 175 de euro). Un tricou de la o conferință Pfizer din Disneyland se dă cu 144 lire (168 de euro). Ziarele din ziua în care s-a anunțat apariția vaccinului anti-COVID se vând cu peste 40 de lire (47 euro).

Pandemia a declanșat o frenezie a colecționării, din motive nu foarte clare. Oamenii cred că aceste produse ar putea fi valabile peste 10 ani, dar le cumpără și pentru a avea sentimentul că dețin controlul sau pentru a marca o situație dificilă”, a declarat dr. Dimitrios Tsivrikos, psiholog în domeniul consum și business, la University College London (UCL).

Imaginile contează

Marfa cu mesaje legate de vaccin vine în întâmpinarea unui deziderat foarte precis: dă o formă fizică unui moment istoric. A purta piese de îmbrăcăminte cu un mesaj specific nu e doar o chestiune de modă, este o reflecție asupra situației actuale, este un mod de a transmite o atitudine.

Multe firme care s-au văzut nevoite să-și închidă magazinele în timpul lockdown-ului au găsit acest debușeu pentru a atrage clientela și a supraviețui.

Trendul nu e lipsit de controverse, desigur, dar forța imaginilor contează. Chiar dacă firmele producătoare de vaccinuri se dezic de produsele de acest tip. Un studiu din 2018, elaborat în cadrul Johns Hopkins University, arată că „imaginile sunt deosebit de importante în comunicare leagată de vaccinare, un domeniul al sănătății publice cu susținători și oponenți”.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe