Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Căutare:
Acasă  »  ACTUALITATE  »  Interviuri

Cu ce se ocupă un consilier medical?

Viața Medicală
Dr. Laura Davidescu vineri, 2 octombrie 2020

O nouă profesie în domeniul sănătăţii se conturează și în România, una care presupune facilitarea accesului pacienţilor la serviciile performante ale spitalelor din străinătate. Eva Pavel este printre primii consilieri medicali din România și ne explică în detaliu ce implică munca ei.

Cunoaște disperarea familiilor care caută soluţii să găsească un tratament modern și performant pentru cei dragi. Eva Pavel a trăit frica lor, știe exact ce înseamnă să acţionezi la disperare, a experimentat teama de necunoscut și teama de a pierde pe cineva drag în urmă cu zece ani, când a fost nevoită să găsească soluţii medicale în străinătate pentru tatăl ei. Și nu i-a fost ușor. Pe atunci nu-și propunea să activeze în acest domeniu, despre care nici nu știa că există. Practic, și-a construit o nouă carieră pe baza a ceea ce a trăit în acele momente și a lucrurilor pe care le-a făcut pentru tatăl ei timp de aproape doi ani. „Acesta a fost motivul pentru care acum mă lupt să găsesc soluţii pentru oricine apelează la mine, prin intermediul site-ului www.spitalestrainatate.ro”, explică Eva Pavel.

eva pavel2

SERVICIILE UNUI CONSILIER MEDICAL NU ÎNSEAMNĂ COSTURI SUPLIMENTARE

Ce presupune activitatea unui consilier medical?
Rolul meu este de a facilita accesul românilor la serviciile medicale din străinătate. E foarte important ca oamenii să știe că a apela la un consilier medical nu înseamnă costuri în plus pentru pacient. Cu sau fără mine, cheltuielile sunt aceleași. Pacientul începe să genereze costuri abia în momentul în care ajunge în spital și are parte de analize, investigaţii, tratament sau intervenţii chirurgicale, cum e și normal. Prin rolul meu îi ajut pe români să primească opinii gratuite din partea specialiștilor străini, să aibă acces la cei mai buni medici din lume, să obţină programări într-un timp foarte scurt în centrele medicale de excelenţă din străinătate.
Cu câte spitale colaborezi prin site-ul tău?
În prezent, colaborez cu mai multe centre medicale de excelenţă din Turcia, Austria, Italia, Elveţia și Grecia, iar site-ul companiei mele reprezintă o sursă de documentare pentru românii care încearcă să identifice soluţii de tratament în străinătate. În momentul în care românii intră în legătură cu noi prin intermediul site-ului www.spitalestrainatate.ro sau telefonic, beneficiază de tot suportul nostru și se formează o legătură strânsă până la soluţionarea problemei pe care persoana respectivă o are.
Cum alegi clinicile cu care colaborezi?
Selectarea implică un proces laborios. Practic identificăm centrele medicale de elită, iar aici mă refer la tehnologie de ultimă generaţie, profesori doctori cu cea mai înaltă pregătire și recunoaștere la nivel mondial. Iar pentru mine este foarte important ca spitalul respectiv să poată oferi cât mai multe beneficii pentru pacienţii din România: transfer gratuit de la aeroport, translator pe tot parcursul șederii în ţara respectivă, opinii medicale gratuite. Sunt foarte multe aspecte pe care le iau în calcul înainte de a reprezenta, în România, un centru medical din străinătate.

PACIENTUL NU OBŢINE ACELEAȘI BENEFICII ADRESÂNDU-SE DIRECT SPITALULUI

De ce ar apela un pacient la serviciile tale și nu s-ar adresa direct clinicii? Ce avantaje are?
Apelând la un consilier medical, pacientul român are o serie de beneficii pe care nu le poate obţine singur și într-un timp scurt direct de la spital. Prin intermediul consilierului, care devine un reprezentant al spitalului respectiv, pacientul obţine programări rapide și beneficiază gratuit de organizarea întregului proces de tratament, începând cu organizarea documentaţiei medicale, opinie medicală pe informaţiile existente, schemă de investigaţii completă, tarifele aferente tratamentului încă dinainte de a pleca din ţară. Pacientul primește inclusiv CV-ul medicului care îl așteaptă în străinătate, are planificat transferul de la aeroport, și cazarea la cel mai apropiat hotel. Un pacient cu un diagnostic grav este deja bulversat, atât el cât și familia, iar în acele momente, un consilier este de mare ajutor în organizarea întregului proces. Disperarea și frica de necunoscut, plus grija pentru starea de sănătate, toate aduc o încărcătură emoţională puternică. De aceea este nevoie de cineva care cunoaște întregul flux, un consilier care poate să ofere tot sprijinul pentru identificarea celui mai bun centru medical pentru diagnosticul lui, dar și pentru organizarea plecării în străinătate. Un alt motiv este legat de faptul că spitalele din străinătate organizează mai rapid și eficient venirea unui român prin intermediul consilierului lor existent în România. Fiecare spital deţine un departament de relaţii internaţionale, iar rolul acestui departament este de a crea conexiunea dintre pacienţii străini prin intermediul reprezentanţilor lor, facilitând astfel accesul pacientului la serviciile lor medicale. Este mult mai simplu să vorbești cu o singură persoană care cunoaște întreaga procedură decât cu o sută de oameni care sunt la prima lor experienţă de acest gen.

BOLNAVUL DECIDE UNDE MERGE LA TRATAMENT

Cum decizi unde să trimiţi un pacient?
Procedura este una simplă, rapidă și eficientă. Ei îmi trimit dosarul medical cu toate investigaţiile efectuate, iar dosarul respectiv ajunge la unul sau mai multe spitale în ţări diferite, în funcţie de diagnostic și de cerinţa pacientului. Documentaţia este analizată de medici, iar aceștia trimit a doua opinie pentru pacient. În baza răspunsurilor primite, pacientul este cel care decide dacă merge sau nu la medicii respectivi. În cazul în care pacientul alege să meargă la un spital din străinătate, intrăm în a doua etapă: obţin programările la spital, informez pacientul cu privire la costurile pe care le va avea la spital pentru proceduri, mă asigur că are transfer gratuit la aeroport / spital / hotel și invers, îi transmit o listă de hoteluri din care alege unde să-i fac rezervare pentru un anumit număr de zile pe care le recomandă medicul să rămână în ţara respectivă, mă asigur că la spital pacientul este așteptat de un translator vorbitor de limba română, pentru a nu întâmpina bariere de comunicare. La întoarcerea în ţară, de cele mai multe ori rămânem în strânsă legătură. Pe lângă partea emoţională care ne leagă, pacientul dorește regulat sfaturi din partea medicilor din străinătate la care s-a tratat. Sunt o serie de analize de control pe care românii le fac în ţară, după tratamentele urmate în străinătate, iar rezultatul analizelor îl transmit și medicilor de afară care monitorizează pacientul, dacă acesta dorește acest lucru.

SE CREEAZĂ LEGĂTURI EMOŢIONALE

Dă-ne un exemplu de caz cu final fericit, tratat și cu ajutorul tău.
Fiecare pacient are povestea lui, starea lui și, fără să vreau, empatizez cu ei și le uit greu poveștile de viaţă. Se întâmplă să fiu sunată chiar și după doi-trei ani și sunt uimiţi că-mi amintesc toate detaliile. Toate sunt emoţionante, însă cel mai aproape de sufletul meu rămân cazurile copiilor, practic toate fiind cu final fericit. Pornind de la copii care au plecat din România pentru operaţii la inimă, în stare foarte gravă, și s-au întors acasă sănătoși, copii care au urmat tratamente cu celule stem, copii cu diagnostice grave de cancer care s-au vindecat... Ei îmi dau forţa să continui această activitate, să fiu sprijinul celor care au nevoie de mine în prezent.
Pe lângă activitatea de consiliere, prezinţi și o emisiune TV de noutăţi medicale.
Vizitez periodic centrele cu care colaborez, pentru a putea răspunde concret tuturor întrebărilor pe care le primesc de la oamenii care mă contactează. Astfel, cei interesaţi pot vedea toţi pașii pe care-i urmează un român plecat la tratament acolo. În emisiune pot vedea care sunt medicii spitalului respectiv, tehnologia și unghiul de abordare pentru anumite afecţiuni, dar și cum arată spitalul efectiv. Din interviurile cu medicii am aflat că există scheme de chimioterapie personalizată, fiecare dosar intră în comisie multidisciplinară, iar decizia o iau mai mulţi medici implicaţi. Am întâlnit medici care le-au făcut transplant de rinichi chiar și unor copii a căror greutate nu depășea 5 kilograme. Am aflat că există tehnologie avansată ce reduce numărul de ședinţe de radioterapie, am întâlnit profesori care fac zeci de operaţii de transplant de pancreas, iar exemplele pot continua. Puteţi vedea toate acestea și multe altele în emisiunea „Apel la consilier”, la Canal 33.
Prin ce se disting serviciile de second opinion oferite de tine de altele, cu profil similar?
Nu m-am simţit niciodată în concurenţă cu alte firme din România și din acest motiv nu știu ce să vă răspund, pentru că nu am analizat alte site-uri din domeniu. Consider că toţi trebuie să avem același scop: să le acordăm tot sprijinul românilor care vor să plece la spitalele din străinătate. Fiecare își organizează activitatea în funcţie de modul de percepere a acestui serviciu sau în funcţie de regulile impuse de spitale. Toată activitatea mea este formată după regulile impuse de aceste spitale și după experienţa și trăirile pe care eu le-am avut cu tatăl meu timp de doi ani prin spitalele din străinătate.

Etichete: Eva Pavel consilier medical

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
  • Tipărit + digital – 199 de lei
  • Digital – 149 lei
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC