Newsflash
Interviuri

„Medicina m-a ajutat enorm”

de Dr. Laura Davidescu - iun. 19 2020
„Medicina m-a ajutat enorm”

Cu un doctorat în Boli infecţioase și specializare de management și marketing farmaceutic obţinută în Franţa, dr. Rucsandra Hurezeanu a devenit în ultimii ani unul dintre mai importanţi antreprenori în domeniul dermatocosmeticii românești.

IMG_Rucsandra H_02

Recunoaște că a fost inspirată (și ajutată financiar) de mama sa, care a fost una dintre primele antreprenoare din industria farmaceutică de după Revoluţie. Este conștientă că din ce în ce mai multe persoane au un teren atopic și că pielea acestora necesită o îngrijire aparte, iar produsele formulate în laboratoarele ei se dovedesc adjuvante valoroase în tratamentele prescrise de dermatologi. În prezent, pe lângă producţia de cosmetice, compania pe care o conduce s-a adaptat la noile norme de păstrare a igienei, punând pe piaţă noi formule de produse cu proprietăţi dezinfectante și biocide.

Cum aţi ajuns să îmbrăţișaţi medicina?

Am studiat medicina continuând o tradiţie a familiei și crescând înconjurată de medici și farmaciști. După Facultatea de Medicină Generală am obţinut un doctorat în Boli infecţioase. Am lucrat apoi în industria farmaceutică mulţi ani, în marketing și vânzări, și am studiat, la Paris, Management și Marketing farmaceutic în cadrul unui MBA, la ESCP Business School. Mama mea a fost una din primele femei antreprenoare în industria farmaceutică, cu afaceri în retail, distribuţie și producţie de medicamente. Ea m-a încurajat și m-a sprijinit financiar când am creat Ivatherm,
acum 15 ani.

Ce vă leagă de Herculane?

Încă din vremea când locuiam la Paris, dermocosmeticele erau produsele mele preferate, ca și ale prietenelor mele. Cum cele mai multe mărci din Franţa au ca ingredient principal apa termală, m-am gândit că aș putea căuta în România un izvor termosalin cu efecte calmante și antiiritante pentru piele. Mi-au atras atenţia bineînţeles izvoarele Băilor Herculane, cea mai veche și prestigioasă staţiune termală din Europa, pentru care Împărăteasa Elisabeta făcuse o adevărată pasiune. Aici am găsit un izvor cu o concentraţie optimă de Ca, Mn, Mg, Zn, cu proprietăţi antiinflamatoare, calmante pentru piele, așa cum am demonstrat în teste și studii in vitro și ex vivo de-a lungul timpului.

M-a frapat creșterea incidenţei afecţiunilor pielii

Care este povestea Ivatherm, marca de dermatocosmetice pe care aţi creat-o?

Acum 15 ani, am creat Ivatherm, o companie dedicată pielii sensibile. De-a lungul carierei mele, m-a frapat creșterea incidenţei afecţiunilor pielii. Peste 50% dintre oameni suferă de alergii și au piele sensibilă, din cauza poluării, dietei precare și a stresului. Impactul emoţional este uriaș. Mi-am dorit să găsesc o cale de a trata aceste afecţiuni combinând apa termală Herculane cu cele mai inovatoare ingrediente cosmetice, creând produse sigure, eficiente, recomandate de medici, dar ușor accesibile consumatorilor. Ivatherm e un brand cosmetic de produse de farmacie recomandat de medicii dermatologi.

Ce criterii trebuie să îndeplinească un produs dermatocosmetic?

Dermatocosmeticele sunt cosmetice de farmacie. Ele nu au o legislaţie specială faţă de alte produse cosmetice. Dar sunt produse a căror eficienţă a fost dovedită cu studii clinice și sunt foarte bine tolerate. Faptul că sunt recomandate de medici și vândute în farmacii sau clinici le dă o credibilitate suplimentară.

shutterstock_1170933067

Au anumite produse din portofoliul mărcii indicaţii terapeutice?

Produsele Ivatherm ameliorează afecţiuni frecvente ale pielii, cum sunt acneea, cuperoza, rozaceea, dermatita atopică, dermatita seboreică, dermatita de contact, pielea uscată, iritată, sensibilă. Ele își găsesc locul în cadrul schemelor de tratament alături de preparatele medicamentoase dermatologice, atât topice, cât și orale. De exemplu, utilizarea constantă a produselor hidratante din portofoliul nostru în managementul dermatitei atopice reduce durata utilizării tratamentului medicamentos, ceea ce înseamnă o creștere a complianţei pacienţilor.

Aţi efectuat studii clinice pentru produsele dvs.?

Am făcut nenumărate studii clinice, pentru a demonstra efectele asupra pielii. Ultimul este un studiu multicentric, efectuat pe o sută de pacienţi, sub coordonarea prof. dr. Călin Giurcăneanu, președintele Societăţii Române de Dermatologie. Cu o aplicare a apei în spray pe jumătate de faţă după proceduri estetice neinvazive – laser, peeling, microneedling – la 5 minute și la 15 minute, s-a măsurat și demonstrat scăderea semnelor inflamaţiei: eritem, edem, temperatură. De aici beneficiul utilizării apei termale în cabinetele dermatologilor și în cele de medicină estetică, dar și acasă, pentru reducerea iritaţiei și inflamaţiei.

Formulele produselor conţin între 10 și 30% apă de la Herculane

Produsele sunt fabricate în Franţa, dar ingredientul-vedetă este din România. Cum procedaţi logistic?

Apa termală este colectată la sursă, chiar în Herculane, în recipiente sterile și transportată în Franţa, fiind vorba de câteva zeci de tone pe an. Acolo este ionizată și îmbuteliată în sprayuri sau intră în compoziţia celorlalte produse, într-un procent de 10-30%, în funcţie de cum am creat formula fiecărui produs.

Care sunt cele mai importante lecţii pe care le-aţi învăţat, ca antreprenor?

Ca antreprenor înveţi zi de zi; de 15 ani am acumulat multă experienţă. Businessul internaţional este probabil cel mai greu, dar și cel mai interesant. E nevoie de multă flexibilitate și de adaptare la stiluri și culturi diferite, la specificul fiecărei pieţe. E esenţial să ai această mobilitate de gândire. Suntem prezenţi în 12 ţări, din Asia și până în Orientul Mijlociu, și adaptăm portofoliul de fiecare dată la nevoile locale. În Asia există ritualuri mai lungi, produsele se aplică în multe straturi, texturile sunt foarte lejere și apa termală Herculane e extrem de apreciată, fiind cel mai vândut produs în acea regiune.

Ca antreprenor, alegerea și formarea echipei potrivite este cel mai important lucru. Suntem o echipă de oameni animaţi de pasiunea noastră comună pentru cosmetice și ne străduim să fim cei mai buni. Activăm într-o industrie extrem de dinamică și felul în care rămâi conectat cu inovaţiile și tendinţele, rapiditatea cu care creezi ceea ce vor medicii și consumatorii constituie o măsură a succesului.

Cât v-a ajutat pregătirea medicală în business?

Medicina m-a ajutat enorm; înţeleg ușor mecanismele de funcţionare intimă celulară a structurilor pielii. Felul cum ingredientele active acţionează și interferă cu procesele naturale de funcţionare sau de îmbătrânire a pielii reprezintă partea cea mai fascinantă în cosmetologie.

În acest moment, produceţi și dezinfectanţi...

Am realizat repede în luna martie că toţi fabricanţii francezi produc la foc continuu dezinfectante pentru mâini. Mi-am dat seama că cererea locală pe fiecare piaţă este enormă și că nu vor veni produse din import foarte repede. Cum suntem foarte puţini actori în această industrie în România, am început imediat să lucrăm la aceste produse dezinfectante pentru mâini, sub formă de geluri și soluţii hidroalcoolice. Avem mai multe formule, cu concentraţie diferită de alcool, între 60 și 80%. Soluţia cu concentraţie mai mare de alcool este înregistrată ca biocid. Pentru virusul SARS-CoV-2 este suficientă o concentraţie mică de alcool, de 40% chiar, dar spitalele care se confruntă cu infecţii nosocomiale au nevoie de soluţii cu concentraţie mare, de 80%.

Cu cât concentraţia de alcool este mai mare, cu atât pielea se usucă și se irită mai repede. Vom avea două-trei soluţii împachetate în recipiente de diverse dimensiuni, pentru a face faţă cererilor diverse. Toate formulele sunt fabricate după reţetele-standard recomandate de OMS. Crema-barieră pentru dermatita de contact este și ea foarte cerută și foarte apreciată în această perioadă, pentru tratarea iritaţiilor și a uscăciunii pielii, cauzate de utilizarea frecventă a gelurilor dezinfectante. Are un ingredient filmogen care izolează, protejează și repară mâinile agresate și uscate din cauza soluţiilor alcoolice.

Ce mesaj aţi vrea să le transmiteţi medicilor dermatologi?

Medicii dermatologi au testat și prescris produsele noastre încă de acum 15 ani, când lansam pe piaţă prima companie românească de dermocosmetice. Suntem profund recunoscători pentru deschiderea cu care au primit aceste produse și le mulţumim pentru colaborarea și parteneriatele noastre.

Felul în care rămâi conectat cu inovaţiile și tendinţele, rapiditatea cu care creezi ceea ce vor medicii și consumatorii constituie o măsură a succesului.
(Dr. Rucsandra Hurezeanu)

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe