Newsflash

Acreditări și arbitraj

de Alexandru NEAGU - oct. 2 2015
Acreditări și arbitraj
     Spitale acreditate. Prin Ordinul președintelui Comisiei Naționale de Acreditare a Spitalelor nr. 175 din 27 august 2015, publicat în Monitorul Oficial nr. 683 din 8 septembrie 2015, au fost acreditate 18 unități spitalicești din județele Bihor, Brașov, Cluj, Constanța, Covasna, Dolj, Gorj, Harghita, Mureș, Olt, Prahova, Satu Mare, Suceava, Timiș, Vaslui.
     Arbitraj. Prin Ordinul ministrului justiției nr. 2.366/C din 21 iulie 2015, publicat în Monitorul Oficial nr. 674 din 4 septembrie 2015, a fost aprobat Regulamentul privind procedura arbitrală de soluționare a litigiilor dintre furnizorii de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale și casele de asigurări de sănătate. Actul normativ conține elementele definitorii și procedurale vizând cererea de arbitrare, întâmpinarea, cererea reconvențională, procedura comunicării actelor precum și măsurile asigurătorii sau măsurile provizorii. Sunt fixate astfel termenele procedurale, fiecare din părțile implicate într-un astfel de litigiu având posibilitatea formulării propriilor pretenții și apărări. Înaintea sau în cursul arbitrajului, oricare dintre părți poate cere instanței judecătorești competente să încuviințeze măsuri asiguratorii și măsuri provizorii cu privire la obiectul litigiului sau să constate anumite împrejurări de fapt. În cursul arbitrajului, măsurile asiguratorii și cele provizorii, precum și constatarea anumitor împrejurări de fapt pot fi încuviințate și de Comisie. În cazul în care una dintre părți se opune, executarea acestor măsuri se dispune de către instanța judecătorească competentă. Procedural, cererea completată și semnată se depune la Comisie, aceasta urmând să transmită părții pârâte, în termen de cel mult cinci zile de la primirea cererii de arbitrare, un exemplar al acesteia și, dacă este cazul, al înscrisurilor anexate către pârât. În termen de cel mult 30 de zile de la primirea copiei de pe cererea de arbitrare, pârâtul va face întâmpinare cuprinzând excepțiile referitoare la cererea reclamantului, răspunsul în fapt și în drept la această cerere, probele propuse în apărare. Pârâtul va comunica reclamantului copie de pe întâmpinare și de pe înscrisurile anexate iar apoi  către Comisie un exemplar al întâmpinării și al înscrisurilor anexate, inclusiv dovada de comunicare către reclamant. Comisia soluționează litigiul în temeiul contractului principal și al normelor de drept aplicabile, prevederile regulamentului fiind completate de dispozițiile Codului de procedură civilă.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe