Newsflash

Acţiuni prioritare

de Alexandru NEAGU - mai 15 2015
Acţiuni prioritare
   În Monitorul Oficial nr. 245 din 9 aprilie 2015, au fost publicate mai multe ordine ale ministrului sănătăţii, prin care este aprobat modul de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare sănătăţii publice ale căror costuri nu pot fi acoperite din fondurile obţinute pe baza contractelor cu casele de asigurări judeţene şi a municipiului Bucureşti.
   Pacienţii critici din ATI. Prin Ord. m. s. nr. 447 din 8 aprilie 2015 a fost aprobat modul de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru monitorizarea, tratamentul şi îngrijirea pacienţilor critici din secţiile ATI adulţi/copii şi terapie intensivă nou-născuţi (AP-ATI) ale căror costuri nu pot fi acoperite din fondurile obţinute pe baza contractelor cu casele de asigurări judeţene şi a municipiului Bucureşti. În vederea coordonării ştiinţifice şi metodologice la nivel naţional a AP-ATI pentru anii 2015–2018, se constituie un colectiv de lucru format din specialişti ATI, iar Serviciul medicină de urgenţă reprezintă structura centrală a MS responsabilă cu coordonarea administrativă a acestei acţiuni.
   În cadrul AP-ATI se pot achiziţiona: medicaţia necesară în tratamentul pacienţilor incluşi în AP-ATI; reactivi specifici şi materiale consumabile pentru determinări de laborator în punctele de lucru proprii; casete de determinare automată rapidă pentru analizor tip PCR a agenţilor patogeni şi sensibilităţii/rezistenţei la antibiotice; consumabile necesare monitorizării pacienţilor; consumabile necesare ventilaţiei mecanice; kituri şi soluţii pentru efectuarea tehnicilor de epuraţie extrarenală continuă; kituri şi soluţii pentru efectuarea tehnicilor de dializă hepatică; kituri şi materiale pentru efectuarea tehnicilor de oxigenare extracorporeală sau eliminare extracorporeală a CO2; kituri şi materiale pentru aparate de tip Cell-Saver; kituri şi consumabile pentru dispozitive de asistare mecanică a circulaţiei; consumabile pentru tratamentul şi îngrijirea pacienţilor critici; consumabile, kituri şi piese de schimb ale aparaturii şi echipamentelor din dotarea secţiei ATI.
   Profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică. Prin Ord. m. s. nr. 448 din 8 aprilie 2015, a fost aprobat modul de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică prin implantarea de defibrilatoare cardiace interne (AP-PMSC), în cazurile în care costurile nu pot fi acoperite din fondurile obţinute pe baza contractelor cu casele de asigurări judeţene şi a municipiului Bucureşti. AP-PMSC sunt elaborate, derulate şi finanţate de MS şi se implementează prin spitale cu structuri de cardiologie. Pentru buna coordonare ştiinţifică şi metodologică, la nivel naţional, a AP-PMSC, pentru anii 2015–2018 se constituie un colectiv de lucru format din specialişti cardiologi, iar Serviciul medicină de urgenţă din MS este structura responsabilă de coordonarea administrativă a acestor acţiuni.
   Prin AP-PMSC se au în vedere: implantarea de defibrilatoare cardioverter interne (ICD) cu sau fără stimulare cardiacă de resincronizare (ICD-CRT) în profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică; evaluarea, stratificarea de risc şi stabilirea indicaţiei de implant de ICD sau CRT-P în profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică; urmărirea şi reglajul adecvat al dispozitivelor implantate în profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică; achiziţiile necesare pentru tratamentele menţionate.
   Tratamentul intervenţional în AVC acut. Prin Ord. m. s. nr. 450 din 8 aprilie 2015, a fost aprobat modul de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru tratamentul intervenţional al pacienţilor cu accident vascular cerebral acut (AP-AVCAc), ale căror costuri nu pot fi acoperite din fondurile obţinute pe baza contractelor cu casele de asigurări judeţene şi a municipiului Bucureşti. În vederea coordonării ştiinţifice şi metodologice la nivel naţional a AP-AVCAc pentru anii 2015–2018, se constituie un colectiv de lucru format din specialişti neurologi, iar Serviciul medicină de urgenţă este structura centrală a MS responsabilă de coordonarea administrativă a acestor acţiuni.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe