Newsflash

Atribuțiile coordonatorilor naționali

de Alexandru NEAGU - mar. 14 2016
Atribuțiile coordonatorilor naționali
     Coordonatori naționali. Prin ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 71 din 29 ianuarie 2016, publicat în Monitorul Oficial nr. 124 din 17 februarie 2016, s-au aprobat coordonatorii naționali și atribuțiile acestora în vederea coordonării tehnice și metodologice pentru implementarea programelor naționale de sănătate curative. Atribuțiile acestora sunt de a participa la stabilirea listei materialelor sanitare specifice, care se asigură în cadrul unor programe sau subprograme naționale curative, în vederea aprobării acesteia prin ordin al președintelui Casei. De asemenea se urmărește asigurarea consultanței științifice de specialitate pentru îmbunătățirea derulării programelor/subprogramelor naționale de sănătate curative, inclusiv în comunicările dintre CNAS și furnizorii de servicii de sănătate sau asigurați. Pentru bolnavii diagnosticați cu unele boli rare, al căror tratament presupune un efort financiar important, se analizează oportunitatea includerii acestor pacienți în program și propunerea spre avizare a inițierii tratamentului. La nivel național se derulează 14 programe majore, dintre care unele prezintă între două și 11 subprograme, datorită complexității lor.
     Autorizarea distribuției angro de medicamente. Prin ordinul ministrului sănătății nr. 131 din 4 februarie 2016, publicat în Monitorul Oficial nr. 108 din 11 februarie 2016, au fost aprobate normele privind autorizarea unităților de distribuție angro a medicamentelor de uz uman, certificarea de bună practică de distribuție și înregistrarea brokerilor de medicamente de uz uman. Orice operator care dorește să distribuie angro medicamente trebuie să dețină o autorizație în acest sens, emisă în România de către Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale (ANMDM), indiferent de localizarea lanțului de distribuție, inclusiv pentru cei din zonele vamale, libere și antrepozitele libere, care efectuează activități cu medicamente de uz uman, precum tranzacții de procurare sau livrare, deținere (depozitare) și manipulare.
     În vederea obținerii autorizației de distribuție angro, solicitantul transmite la sediul ANMDM o cerere pentru planificarea inspecției, utilizând modele anexă a Ordinului, însoțite de o întreagă documentație administrativă și tehnică, menită să probeze îndeplinirea condițiilor stricte vizând capacitatea economică și operațională. ANMDM îi răspunde solicitantului în termen de zece zile de la data înregistrării cererii, fiind totodată anunțat cu privire la valoarea tarifului de inspecție, care trebuie achitat în termen de zece zile de la data primirii înștiințării. Inspecția are loc în termen de zece zile de la confirmarea efectuării plății, la o dată care se stabilește de comun acord cu solicitantul, în prealabil fiind comunicat un plan de inspecție întocmit de inspectorul/inspectorii desemnat/desemnați din ANMDM. Dacă documentația nu este completă, solicitantul este anunțat cu privire la informațiile care trebuie transmise.
     În maximum 20 de zile de la data efectuării inspecției, ANMDM transmite solicitantului lista de deficiențe sau raportul de inspecție, după caz. În cazul unui raport de inspecție favorabil, cu concluzia de respectare a bunei practici de distribuție, autorizația de distribuție se emite de ANMDM în termen de maximum 90 de zile de la data înregistrării de către solicitant a documentației complete. În cazul unei liste de deficiențe, solicitantul este obligat să transmită în maximum 15 zile planul de măsuri corective și preventive propus.
     Reglementarea mai conține prevederi privind brokerii de medicamente de uz uman, aceștia fiind persoane juridice stabilite în Spațiul Economic European (SEE), care desfășoară activități conexe vânzării sau achiziționării de medicamente de uz uman, cu excepția distribuției angro, care nu includ manipularea fizică și constau în negocierea independentă și în numele unei alte persoane juridice ori fizice.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe