Newsflash

Da și nu în comunicarea cu pacientul

Da și nu în comunicarea  cu pacientul
  1. Prezintă-te! Spune-i pacientului și familiei lui cine este persoana responsabilă de îngrijirea lui.
  2. Adresează-te pacientului cu „domnule” sau „doamnă” și folosește-i numele dacă îl cunoști.
  3. Fă vizitele împreună cu asistentele și discută planul de tratament.
  4. Asigură-te că atât pacientul, cât și familia înțeleg planul de tratament.
  5. Îndrumă și gestionează așteptările pacientului.
  6. Răspunde întrebărilor pacienților.
  7. Implică și pe alții care ar putea influența percepțiile pacienților, cum ar fi rezidenții sau alt personal.
  8. Respectă intimitatea pacientului.
  9. Admite că pacienții te vor judeca prin prisma a cum arăți și cum vorbești.
  10. Când este posibil, include și familia pacientului în discuții.
  11. Întreabă pacienții și vizitatorii despre cum sunt tratați și dacă au nevoie de ceva.
  12. Discută managementul durerii cu pacienții.
 (Dr. James Merlino, fost CEO Cleveland Clinic)
  1. Nu te prezenta! Lasă-l pe pacient să se teamă de fiecare persoana în halat alb din spital. Sau să îi întrebe pe toți dacă știu câte ceva despre destinul lui. Să primească umil „ordine” de la fiecare angajat al spitalului.
  2. Da’ „mamaie” sau „tataie” ce-au? De când și-a pierdut per-tu-ul din efect?
  3. Asistentele ar face bine să fie atente și să îmi ghicească gândurile. Treaba lor e să execute, nu să înțeleagă.
  4. Familia oricum nu înțelege planul de tratament. În plus, nu e cazul să-i bag la idei. Fii evaziv: „E foarte grav... Operația a reușit, vom mai vedea...”.
  5. Treaba ta e să pui diagnostic și să tratezi. Așteptările pacienților... să mai aștepte.
  6. De acord, dacă întrebările nu depășesc ca număr unitatea, iar răspunsurile nu depășesc o silabă.
  7. Nu implica pe nimeni în tratamentul pacienților. Oricum nimeni nu știe mai bine decât tine și nici nu ți-ai dori să dai cuiva socoteală. Acum sau mai târziu. Cu cât se cunoaște mai puțin, cu atât vei fi mai lipsit de griji.
  8. Spitalul nu este conceput pentru a respecta intimitatea pacientului, orice efort este lipsit de șanse, nu-ți bate capul.
  9. Și eu îi judec prin prisma a cum arată. Treaba lor e să se țină de tratament, nu să îi judece pe medici. Practic, pe ei nu-i judecă nimeni.
  10. Familia pacientului consumă timp. Cu ei discuți doar dacă e caz de prelevare de organe.
  11. Nu întreba pe nimeni despre cum se simte tratat. Oricum nu poți face față adevărului! Cât despre nevoi, noi știm mai bine.
  12. No pain, no gain! Va veni un moment când fie vei uita, fie îți vei fi dorit durerea asta.
(Medicus Sarcasticus, CEO Cynical Institute)
Orice asemănare cu personaje reale este pur întâmplătoare. Acest doctor există doar pentru a-l pune în valoare pe primul. Pe care, la nevoie, vă doresc să îl întâlniți și dumneavoastră. 

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe