În
Monitorul Oficial nr. 268, din 14 mai 2013, a fost publicat Ordinul preşedintelui
Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 225 din 29 aprilie 2013 pentru
aprobarea documentelor justificative privind raportarea activităţii realizate
de către furnizorii de servicii medicale – formulare unice pe ţară, fără regim
special.
Desfăşurătoarele
astfel reglementate se vor completa separat pentru asiguraţi, pentru cazurile
ce reprezintă accidente de muncă şi boli profesionale, pentru cazurile
prezentate ca urmare a situaţiilor în care le-au fost aduse prejudicii sau
daune sănătăţii de către alte persoane, pentru persoanele din statele membre
ale Uniunii Europene/Spaţiului Economic European/Elveţia, titulare ale cardului
european de asigurări sociale de sănătate sau beneficiari ai
formularelor/documentelor europene emise în baza Regulamentului (CE) nr.
883/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2004
privind coordonarea sistemelor de securitate socială, precum şi pentru pacienţii
din statele cu care România a încheiat acorduri, înţelegeri, convenţii sau
protocoale internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii, care beneficiază
de servicii medicale pe teritoriul României de la furnizori aflaţi în relaţii
contractuale cu casele de asigurări de sănătate.
La
aceste formulare se vor ataşa, după caz: • lista cuprinzând distinct, pentru
fiecare cod numeric personal (CNP) sau cod unic de asigurare, specificarea
serviciilor medicale efectuate în cazul persoanelor cărora li s-a acordat
asistenţă medicală pentru accidente de muncă şi boli profesionale • lista
cuprinzând distinct, pentru fiecare cod numeric personal (CNP) sau cod unic de
asigurare, specificarea serviciilor medicale acordate cazurilor prezentate ca
urmare a situaţiilor în care le-au fost aduse prejudicii sau daune sănătăţii de
către alte persoane • lista cuprinzând distinct, pentru fiecare număr de
identificare personal sau cod unic de asigurare al persoanei beneficiare,
serviciile medicale acordate cu specificarea următoarelor informaţii: ţara
membră a Uniunii Europene/a Spaţiului Economic European/Elveţia, numele şi
prenumele, data naşterii, numărul de identificare a instituţiei care a emis
cardul european de asigurări sociale de sănătate, numărul de identificare a
cardului european de asigurări sociale de sănătate, în cazul persoanelor
titulare ale cardului european de asigurări de sănătate; se vor ataşa copii ale
cardurilor europene de asigurări sociale de sănătate • lista cuprinzând
distinct, pentru fiecare număr de identificare personal sau cod unic de
asigurare al persoanei beneficiare de formulare/documente europene, serviciile
medicale acordate cu specificarea următoarelor informaţii: tipul de
formular/document european, ţara, numele şi prenumele, data naşterii, numele
instituţiei care a emis formularul/documentul, numărul de identificare a
instituţiei respective. Tipurile de formulare europene sunt: E 106, E 109, E
112, E 120, E 121; pot fi menţionate şi documente europene S – corespondente
acestor formulare; se vor ataşa copii ale formularelor/documentelor care au
deschis dreptul la servicii medicale, cu excepţia formularelor/documentelor
europene (E 106, E 119, E 120, E 121)/S1 • lista cuprinzând distinct, pentru
fiecare număr de identificare personal sau cod unic de asigurare al persoanei
beneficiare, serviciile medicale acordate cu specificarea următoarelor informaţii:
ţara, numele şi prenumele, data naşterii în cazul cetăţenilor statelor cu care
România a încheiat acorduri, înţelegeri, convenţii sau protocoale internaţionale
cu prevederi în domeniul sănătăţii. Se vor ataşa copii ale documentelor care au
deschis dreptul la servicii medicale.