Newsflash

Între ghilimele

de - iun. 6 2016
Între ghilimele

Sâmbăta aceasta, serviciul de ambulanță vrea să-și depășească recordul din 2011. Atunci, peste șapte mii de oameni au mers pe stadion și au fost (mai mult sau mai puțin) instruiți să intervină în cazul în care se găsesc în situația de a începe manevrele de resuscitare. Cinci ani mai târziu, se încearcă depășirea recordului, organizatorii contând pe douăsprezece mii de participanți la „cel mai mare curs de resuscitare“. Publicitate, fast, Guinness Book, tot tacâmul. Discreție totală însă în privința felului în care a contat sau nu „cursul“ din 2011 pentru succesul resuscitării stopului cardiorespirator în București. Dar cine se mai împiedică în astfel de detalii? (A. M.)

 

Un june conducător peste fotbalul țării vorbește... în dodii. El a scos în brânci din post un respectabil doctor care se ocupa de problemele naționalei, spunând că nu mai sunt vremurile să fii tratat de medicul „la care mergea străbunica acum treizeci de ani“. Vremurile se tot schimbă și să renunți la serviciile oricui poate fi acceptabil, dar să renunți la cele mai elementare maniere, nu. (M. G. C.)

 

Nimeni nu s-a lăudat vreodată mai mult și mai bine decât cei de la serviciile de ambulanță. Aceștia au spus mereu că lucrează „la foc continuu“, pe orice vreme, rabdă toate greutățile, muncesc cât șapte și sunt în stare de orice sacrificiu, iar șoferii lor „trec peste orice“ ca să meargă încolo sau încoace. Pe scurt, ei „salvează vieți“. Zilele trecute, doi sportivi s-au prăpădit, fiecare cu câte două ambulanțe lângă el și cu spitalul la doi pași. Se spune că laudele exagerate alimentează ghinionul. Poate este o alegație fără suport, dar bine ar fi să știe mai mulți de ea. (M. G. C.)

 

Abia în situațiile de criză, vezi adevărata valoare a unui departament de comunicare. Există PR bun, care transformă gafe colosale în artificii de imagine cu narațiunea corectă, PR mediocru, care găsește decență în cerutul de scuze publice, PR prost. Și s-a inventat și noua categorie de PR cu sens și scop diluate à la Hexi Pharma. Atât de prost încât pare că e făcut de concurență. Cine a trimis comunicatul de presă miercuri nici măcar nu încearcă o ieșire demnă din scenă: „Niciodată nu a plecat din fabrica Hexi Pharma vreun dezinfectant cu bacterii. (…) Hexi Pharma a tăcut mult în acest scandal. A tăcut și a primit fiecare piatră aruncată. Așa a decis Dan Condrea. Dintr-un simț al ridicolului prea bine dezvoltat, dintr-o încredere prea mare în instituțiile statutului, (….) Hexi Pharma, după o muncă imensă, de-abia se apropia în acest an de 20 la sută. A jucat cum i-a dictat sistemul. Sau nu. Poate asta a deranjat. Poate n-a știut cum și cui. Dar vă atragem atenția, cu tot respectul: 1. Că n-o să mai tăcem. (…)“. Ce să mai, victime în toată regula. (A. N.)

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe