Newsflash

Organizări schimbate

de Alexandru NEAGU - dec. 19 2014
Organizări schimbate
   Modificare organizatorică în Legea nr. 95/2006. Prin Legea nr. 154 din 3 decembrie 2014, publicată în Monitorul Oficial nr. 882 din 4 decembrie 2014, au fost modificate aliniatele 6 şi 11 ale articolului 184 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, în sensul că, începând cu 7 decembrie 2014 (data intrării în vigoare), funcţia de director medical se ocupă de către cadrul didactic recomandat de senatul instituţiei de învăţământ medical superior în cauză, cu aprobarea managerului şi cu avizul consiliului de administraţie al spitalului. De asemenea, medicii membri titulari sau corespondenţi ai Academiei de Ştiinţe Medicale şi ai Academiei Române şi medicii primari doctori în ştiinţe medicale au (din nou) posibilitatea de a ocupa funcţia de şef de secţie până la vârsta de 70 de ani (prevederea anterioară rezerva această oportunitate doar profesorilor universitari), cu obligativitatea obţinerii aprobării managerului şi a avizului consiliului de administraţie al spitalului, eliminându-se cea a ministrului sănătăţii şi avizul Colegiului Medicilor din România.
   Institutul de Psihiatrie „Socola“. În Monitorul Oficial nr. 877 din 3 decembrie 2014, a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 1.058 din 26 noiembrie 2014 privind înfiinţarea Institutului de Psihiatrie „Socola“ Iaşi prin reorganizarea Spitalului Clinic de Psihiatrie „Socola“ Iaşi, care se desfiinţează. Institutul este unitate de asistenţă medicală de specialitate care are ca obiect de activitate furnizarea de servicii medicale de psihiatrie, la nivelul acestei unităţi desfăşurându-se şi activitatea de învăţământ şi cercetare ştiinţifică-medicală, de îndrumare şi coordonare metodologică în specialitatea psihiatrie pentru judeţele din nord şi est, precum şi de educaţie medicală continuă. Personalul Spitalului Clinic de Psihiatrie „Socola“ Iaşi a fost preluat de Institutul de Psihiatrie „Socola“ Iaşi, cu păstrarea drepturilor şi a salariilor avute la data de 3 decembrie 2014, potrivit prevederilor legale în vigoare.
   Reorganizări în Prahova. Prin Hotărârea Guvernului nr. 999 din 4 noiembrie 2014, publicată în Monitorul Oficial nr. 819 din 10 noiembrie 2014, au fost aprobate mai multe măsuri organizatorice administrative al unor unităţi sanitare din judeţul Prahova. Astfel, s-a aprobat transferul managementului asistenţei medicale a Spitalului de Boli Infecţioase Ploieşti de la Consiliul Local al Municipiului Ploieşti la Consiliul Judeţean Prahova. Concomitent, s-a decis şi desfiinţarea spitalului, prin reorganizare ca structură fără personalitate juridică în cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Ploieşti. Personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar a fost preluat de Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploieşti, iar personalul tehnic-economic-administrativ şi de întreţinere a fost preluat sau redistribuit la alte unităţi sanitare din reţeaua Consiliului Judeţean Prahova. Prin acelaşi act normativ s-a aprobat şi transferul managementului asistenţei medicale a Spitalului de Pediatrie Ploieşti de la Consiliul Judeţean Prahova la Consiliul Local al Municipiului Ploieşti.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe