Sănătatea şi
produsele alimentare.
În Monitorul Oficial nr. 75 din 30 ianuarie 2012, a fost publicat Ordinul comun
al ministrului sănătăţii, ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al
preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa
Alimentelor nr. 1.493/265/6/2012 privind desemnarea componenţei Comisiei
interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare şi
privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a secretariatului
Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele
alimentare. Comisia funcţionează la sediul Institutului Naţional de Sănătate
Publică (INSP), membrii acesteia desfăşurându-şi activitatea pe o perioadă de
cinci ani, mandatul putând fi reînnoit sau membrii înlocuiţi cu 30 de zile înainte
de expirarea perioadei amintite. Secretariatul tehnic, ca organism executiv al
Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele
alimentare, va funcţiona tot în cadrul INSP, fără să facă parte din structura
organizatorică a acestuia, personalul fiind desemnat prin decizia conducerii
INSP. Dintre principalele atribuţii ale secretariatului amintim: primirea
dosarului de solicitare a autorizării menţiunii de sănătate asociate alimentelor;
convocarea Comisiei şi supunerea dosarului Comisiei pentru aplicarea procedurii
de evaluare; obţinerea datelor suplimentare pentru susţinerea ştiinţifică a menţiunii
de sănătate propuse spre autorizare; transmiterea dosarului către Ministerul Sănătăţii
pentru a fi înaintat Autorităţii Europene pentru Siguranţa Alimentelor;
introducerea în Registrul naţional a tuturor informaţiilor privind menţiunea de
sănătate autorizată de Comisia Europeană.
Tarifele pentru
ambulanţă.
Prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 81/31.01.2012, publicat în M. Of. nr. 78
din 31 ianuarie 2012, au fost aprobate tarifele pe cap de locuitor necesare
stabilirii bugetului global contractat de serviciile publice de ambulanţă cu
casele de asigurări de sănătate pentru anul 2012. Acestea sunt calculate în
baza bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate aprobat
pe anul 2012, iar în cazul în care sunt acordate fonduri suplimentare în acest
scop, CNAS înştiinţează MS asupra sumelor respective, în vederea redistribuirii
lor (decisă prin ordin al ministrului sănătăţii, la propunerea Comisiei de
medicină de urgenţă şi dezastre a MS).
Spitale desfiinţate. În M. Of. nr. 85
din 2 februarie 2012, a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 51/25.01.2012
privind desfiinţarea Spitalului de Pediatrie Bacău, unitate sanitară publică cu
paturi, cu personalitate juridică, cu sediul în municipiul Bacău, str. Mărăşeşti
nr. 20, judeţul Bacău, şi reorganizarea Spitalului Judeţean de Urgenţă Bacău,
unităţi al căror management a fost preluat de Consiliul Judeţean Bacău.
Spitalul se reorganizează ca structură fără personalitate juridică în cadrul
Spitalului Judeţean de Urgenţă Bacău, unitate sanitară publică cu personalitate
juridică, cu sediul în municipiul Bacău, str. Spiru Haret nr. 2–4, judeţul Bacău.
Personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar va fi transferat către
SJU Bacău, iar personalul tehnic-economic-administrativ şi de întreţinere se
preia de către acelaşi spital sau, după caz, se redistribuie la alte unităţi
sanitare. Până la 3 martie 2012, în baza unui protocol de predare-preluare, întreg
patrimoniul Spitalului de Pediatrie Bacău, stabilit pe baza bilanţului contabil
de închidere la data predării-preluării, însoţit de balanţa de verificare
sintetică, contul de rezultat patrimonial, situaţia fluxurilor de trezorerie,
conturile de execuţie întocmite pe fiecare sursă de finanţare şi celelalte
anexe (inclusiv cele care se întocmesc la finele anului) vor fi transmise către
Spitalul Judeţean de Urgenţă Bacău.
În acelaşi număr al Monitorului Oficial a
fost publicată şi Hotărârea Guvernului nr. 52/25.01.2012 privind desfiinţarea
unor unităţi sanitare publice cu paturi din municipiul Botoşani şi
reorganizarea Spitalului Judeţean de Urgenţă „Mavromati“ Botoşani. Prin acest
act normativ sunt vizate Spitalul de Obstetrică-Ginecologie Botoşani, unitate
sanitară publică cu paturi, cu personalitate juridică, cu sediul în municipiul
Botoşani, str. George Enescu nr. 6; Spitalul de Copii Botoşani, unitate sanitară
publică cu paturi, cu personalitate juridică, cu sediul în municipiul Botoşani,
str. Mihai Eminescu nr. 12; Spitalul de Psihiatrie Botoşani, unitate sanitară
publică cu paturi, cu personalitate juridică, cu sediul în municipiul Botoşani,
str. I. C. Brătianu nr. 16. Desfiinţarea acestora se realizează prin
reorganizarea în structuri fără personalitate juridică în cadrul Spitalului
Judeţean de Urgenţă „Mavromati“ Botoşani, unitate sanitară publică cu paturi,
cu personalitate juridică, cu sediul în municipiul Botoşani, str. Arhimandrit
Marchian nr. 11, al cărui management a fost preluat de Consiliul Judeţean Botoşani.
Personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din spitalele
desfiinţate se transferă la Spitalul Judeţean de Urgenţă „Mavromati“ Botoşani, iar
personalul tehnic-economic-administrativ şi de întreţinere se va încadra în
aceeaşi instituţie sau, după caz, se redistribuie la alte unităţi sanitare.
Patrimoniul unităţilor sanitare desfiinţate se transmite către Spitalul Judeţean
de Urgenţă „Mavromati“ Botoşani prin protocol de predare-preluare încheiat până
la 3 martie 2012.