Comunicarea ajută la o mai bună desfășurare a activităților
întâlnite în viața de zi cu zi. În kinetoterapie, comunicarea are un rol foarte
important atât în relația kinetoterapeut–pacient, cât și în cea dintre
kinetoterapeut și familie sau aparținător.
Veritabil proces terapeutic, comunicarea asigură o bună
desfășurare a programelor de kinetoterapie. În urma unei experiențe de patru
ani, în care am întâlnit patologii diferite, am înțeles cât de important este
să știi ce răspuns să acorzi unei întrebări precum: „O să mai pot merge ca
înainte?“. Explicând pacientului scopul exercițiilor și avantajele acestora,
rezultatele se fac remarcate după primele trei sau patru programe.
În ceea ce privește tipul de comunicare, cea non-verbală este
foarte importantă. În kinetoterapie, din păcate, nu se comunică întotdeauna așa
cum ar trebui, fie din cauza volumului mare de pacienți, a dezinteresului
bolnavilor ori a incapacității specialistului.
Pentru a atinge obiectivele propuse, este important ca pacientul
să aibă încredere în kinetoterapeut, încredere câștigată mai ales prin
comunicare.
Pentru a fi un bun profesionist din toate punctele de vedere,
trebuie să trecem peste acea barieră de specialist și să ascultăm nevoile
pacienților pentru a întocmi o listă de obiective realiste împreună cu acesta
ori familia. Profesionalismul rezultă din ambiție, dăruire, devotament și
comunicare. Fără aceasta din urmă, indiferent de calitățile și abilitățile
dobândite de-a lungul anilor de studiu și de activitate, succesul terapeutic
este periclitat.