Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Căutare:
Acasă  »  ACTUALITATE  »  OPINII

Medicii stomatologi și reţelele de socializare

Viața Medicală
Drd. Rareș Voroneanu vineri, 10 septembrie 2021

Modalitatea prin care îţi promovezi un serviciu poate valora mai mult decât serviciul în sine.

stomatologyMedicii, în special cei stomatologi, apelează la diverse forme de a căpăta notorietate, fie că discutăm despre publicitate clasică, fie despre promovare pe reţelele de socializare.

Colegiul Medicilor Stomatologi din România, prin Decizia nr. 6/2021, a reglementat adoptarea unui nou Cod deontologic al medicului stomatolog. S-au introdus mai multe modificări, spre exemplu, cele privitoare la utilizarea reţelelor de socializare în mod responsabil.

Ce înţelegem prin sintagma „în mod responsabil”? Înalta
Curte de Casaţie și Justiţie a stabilit, prin Decizia nr. 4546, faptul că reţeaua de socializare Facebook este spaţiu public. Pentru identitate de raţiune, putem considera ca fiind spaţiu public și alte reţele de socializare.

Deci, atenţie la acest lucru! Săvârșirea unei fapte ilicite are același regim, fie că este săvârșită pe platforma menţionată, fie că este făcută în centrul orașului, în piaţa publică.

Și ca să înţelegem și mai bine la ce ne referim, vom lua un exemplu banal: ameninţarea unei persoane. Așa cum aceasta se sancţionează dacă fapta a fost săvârșită în „realitate”, așa va fi sancţionată și dacă locul săvârșirii este internetul.

Bine, faptul că pedeapsa va fi individualizată diferit, sau mai bine spus, că ar putea fi individualizată diferit, având în vedere că nu induce aceeași stare de teamă ca o ameninţare ce provine de la persoana de lângă noi (fizic), este o altă poveste pe care poate o vom trata într-un alt articol.

Revenind la expresia „în mod responsabil”, trebuie să ne gândim la faptul că în orice reclamă nu este permis să folosim expresii sau să prezentăm situaţii înșelătoare.

E drept, nu avem o definiţie din partea Colegiului Medicilor Stomatologi din România cu privire la sintagma folosită de ei, dar o vom interpreta prin analogie cu alte dispoziţii legale.

De asemenea, nu ne va fi permis să denigrăm serviciile unui alt coleg, menţiunile laudative sau comparative nefiind un comportament „responsabil și civilizat”.

Astfel, vor putea fi sancţionate acele reclame ce susţin faptul că noi suntem mai pricepuţi decât medicul X. Nu vom avea dreptul de a jigni nici alţi pacienţi, nici alţi profesioniști din sistemul medical.

Va trebui să respectăm secretul profesional (adică nu vom promova faptul că am avut un pacient cu o importantă reputaţie în societate, ceea ce ne face o sursă de încredere.

Bineînţeles, dacă avem acordul acestuia, vom putea face și acest lucru, dar să nu uităm să avem un acord scris în acest sens). Reglementările prezentate au fost publicate în Monitorul Oficial nr. 833, și vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2022.

Etichete: Stomatologie publicitate promovare online promovare retele socializare reclama

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
  • Tipărit + digital – 200 de lei
  • Digital – 129 lei
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC
Află mai multe informații despre oferta de abonare.