Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Căutare:
Acasă  »  ACTUALITATE  »  OPINII

Standardele ANMCS pentru ambulatorii

Managementul calităţii reprezintă un ansamblu de activităţi având ca scop realizarea unor obiective, prin utilizarea optimă a resurselor. Acest ansamblu cuprinde activităţi de planificare, coordonare, organizare, control și asigurare a calităţii.

ANMCS

Unitatea sanitară își propune o serie de obiective strategice – economice, sociale, tehnice, comerciale –, care se realizează prin intermediul unor obiective operaţionale specifice, și anume:

  • Dezvoltarea activităţii unităţii sanitare conform nevoilor de sănătate a populaţiei din arealul deservit;
  • Asigurarea și îmbunătăţirea continuă a calităţii serviciilor de sănătate și a siguranţei pacientului;
  • Asigurarea nediscriminatorie a accesului pacientului la serviciile de sănătate, conform nevoilor acestuia, în limita competenţei asumate de unitatea sanitară;
  • Respectarea demnităţii umane, a principiilor eticii și deontologiei medicale și a grijii faţă de sănătatea pacientului;
  • Implementarea guvernanţei clinice pentru asigurarea serviciilor de sănătate centrate pe pacient;
  • Îmbunătăţirea eficacităţii și eficienţei proceselor din întreaga organizaţie prin implementarea protocoalelor de diagnostic și tratament, precum și reglementarea proceselor desfășurate în unitatea sanitară și prin implementarea conceptului de evaluare a practicii profesionale prin audit clinic și optimizarea procesului decizional;
  • Abordarea integrată, interdisciplinară a pacientului în managementul de caz;
  • Asigurarea continuităţii asistenţei medicale în cadrul unităţii sanitare, prin asigurarea resurselor necesare, conform competenţei asumate;
  • Învăţarea din erori;
  • Formarea și dezvoltarea culturii organizaţionale;
  • Reducerea pierderilor cauzate de non-calităţii;
  • Protejarea mediului;
  • Dezvoltarea unui mediu de lucru optim pentru toţi angajaţii.

Astfel, standardele ANMCS oferă o serie de specificaţii tehnice, un ansamblul de caracteristici și proprietăţi ce definesc serviciile de sănătate, cu scopul de a le conferi acestora caracteristicile necesare pentru a satisface nevoile pacientului, nevoi implicite sau exprimate.

Agreate de profesioniști

Odată îndeplinite, aceste standarde conduc la îmbunătăţirea performanţelor organizaţionale, la o concentrare mai mare pe îngrijirea și siguranţa pacientului, respectiv acceptarea de către pacient a recomandărilor medicale, complianţă crescută la tratament, continuitatea tratamentului, scăderea ratei abandonării tratamentului, imagine pozitivă pentru furnizorul de servicii de îngrijiri medicale și, nu în ultimul rând, satisfacţia pacientului.

Standardele identifică acele aspecte ale structurii și funcţionării unităţii medicale considerate esenţiale pentru atingerea obiectivelor de asistenţă medicală de calitate. Acestea specifică cerinţele optime pentru a asigura servicii de calitate legate de managementul pacienţilor, îngrijirea acestuia și rezultatele îngrijirii, precum și siguranţa pacientului.

Standardele ANMCS au fost dezvoltate ţinând cont de nivelul de performanţă realizabil, fiind agreate de profesioniști și observabile de populaţia căreia i se adresează. Standardele sunt constituite dintr-un set de criterii și cerinţe care definesc așteptările privind performanţa, structura și procesele dintr-o unitate sanitară și subliniază faptul că serviciile trebuie să fie oferite în conformitate cu cele mai bune practici de îngrijire pentru a asigura actul medical în siguranţă, în mod sustenabil și centrat pe pacient.

Etichete: ANMCS standarde ANMCS ambulatorii standarde calitate ambulatorii

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
  • Tipărit + digital – 199 de lei
  • Digital – 149 lei
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC