Știri

Cel mai bogat medic din lume promite eradicarea cancerului

de Dr. Roxana Dumitriu-Stan - feb. 22 2019
Cel mai bogat medic din lume promite eradicarea cancerului

Multiple cercetări încearcă să elucideze modul în care cancerul poate fi tratat personalizat, pe baza propriului sistem imunitar.

Cel mai bogat medic din lume este Patrick Soon-Shiong. Este chirurg, miliardar, cercetător, filantrop, antreprenor, plasat de revista Forbes pe locul 35 în anul 2015 și pe locul 198 în 2018 în topul celor mai bogaţi oameni din SUA. Averea sa este estimată la 7,8 miliarde de dolari. p.15 -2Cea mai mare parte a câștigurilor sale provine din inovaţiile în cercetarea din domeniul oncologic. A fost primul care a realizat un transplant de celule pancreatice pentru a trata diabetul zaharat în anii ‘80. Apoi a inventat o tehnologie revoluţionară pentru tratamentul cancerului de sân. Deţine peste 100 de patente, inclusiv unul pentru Abraxane, paclitaxel legat de albumină sub formă de nanoparticule, medicament utilizat ca primă linie de tratament în cancerul de pancreas metastazat. Medicul este autorul a peste 100 de articole știinţifice publicate de-a lungul timpului. În plus, este conducătorul Fundaţiei familiei Chan Soon-Shiong, CEO al Institutului de medicină moleculară Chan Soon-Shiong, o instituţie nonprofit, și CEO al NantKwest, companie specializată în imunoterapie. În 2018 a achiziţionat revista Los Angeles Times.
După cum declară, a creat un adevărat „ecosistem” pentru cercetarea în cancer. În anii 1990 și-a început munca în cercetare lucrând în cadrul NASA, unde colecta celule stem pentru a produce insulină. În 2016 anunţa formarea „Cancer Breakthroughs 2020”, coaliţie ce reunește cercetători, instituţii academice și companii farmaceutice, cu scopul comun de a crește potenţialul imunoterapiei combinate în tratamentul cancerului. Iniţiativa are ca ţintă derularea studiilor clinice de fază II pentru 20.000 de pacienţi. Scopul acestor studii ar fi și lansarea unui nou test de diagnostic molecular revoluţionar, GPS cancer, un test care poate analiza întregul genom, oferind astfel informaţii pentru un tratament personalizat al cancerului.

Protocol cu o complexitate similară organismului

Viziunea sa pentru viitor este una a eliminării chimioterapiei pentru tratamentul cancerului și înlocuirea acesteia strict cu imunoterapie. Ţinta este ca întreg sistemul imun al pacientului să fie „orchestrat” de un protocol ce combină mai multe elemente: nab-paclitaxel (Abraxane) cu chimio-imunomodulatori în doză mică, obţinerea unor proteine de fuziune ce induc stimularea endogenă a celulelor natural killer și a celulelor T, inducerea memoriei celulelor T via adenovirusuri, folosirea inhibitorilor punctelor de control PD-1 sau PD-L1 (care previn fenomenul prin care cancerul păcălește sistemul imun), precum și utilizarea unui vaccin anticancer, Cancer Memory Vaccine (CMV). Într-o prezentare pe care a ţinut-o în 2018, dr. Soon-Shiong a arătat rezultatele studiilor sale cu privire la administrarea acestui vaccin, efectele adverse înregistrate fiind minore, de tipul neutropeniei sau anemiei. Alte studii revoluţionare pe care le-a coordonat au fost cele în domeniul cancerului pancreatic avansat, refractar la tratament, cu metastaze, sau al cancerelor avansate de cap și de gât.