Structura programului a fost gândită în aşa fel încât prin intervenţia unor lectori (decani, studenţi sau invitaţi străini) să se prezinte experienţe din facultăţile proprii, în spiritul orientărilor europene actuale, respectiv cel al activităţilor unor
programe strategice naţionale. Între cele mai apreciate intervenţii s-au numărat cele ale prof. dr. Anca Dana Buzoianu (Cluj), prof. dr. Victor Stoica (Bucureşti), prof. dr. Doina Azoicăi (Iaşi), prof. dr. Ioan Rogoveanu (Craiova), prof. dr. Klara Brânzaniuc (Tg. Mureş), prof. dr. Doru Mihai Anastasiu (Timişoara), prof. dr. Gheorghe Bumbu (Oradea). Discuţiile care au însoţit fiecare temă au condus la
sedimentarea unor idei utile şi pragmatice, pe care decanii facultăţilor şi-au propus să le pună în practică în şcolile de medicină pe care le conduc. Participanţii la conferinţă au elaborat o rezoluţie care
reglementează aspecte esenţiale legate de utilizarea creditelor transferabile şi care va contribui la armonizarea curriculelor facultăţilor pentru fiecare an de studiu, făcând posibilă dezvoltarea mobilităţilor studenţeşti şi a celor academice între facultăţile de medicină. Din rezoluţia adoptată, amintim câteva idei: • Definirea obiectivelor
educaţionale de către fiecare facultate de Medicină în vederea elaborării ghidurilor de studiu. Definirea competenţelor necesare (profilul
studentului medicinist) şi stabilirea disciplinelor care contribuie la obţinerea acestor competenţe pentru construcţia şi armonizarea curriculară • În vederea mobilităţii studenţilor, limita maximă a creditelor restante
este de 15 Respectarea standardelor privitor la ciclurile de învăţământ: două cicluri
obligatorii cu limita ciclurilor între anii 3 şi 4 • La terminarea ciclului 1, promovabilitatea să fie condiţionată de
obţinerea tuturor celor 180 ECTS corespunzătoare, fără credite restante (integralist). Dacă studentul nu are
acumulate toate creditele la sfârşitul primului ciclu, se poate înscrie în an complementar, fără a avea drept
la credite în avans din ciclul următor • Numărul de credite în avans care poate fi contractat în an complementar
este de maximum 20 din anul imediat următor, respectând limita de ciclu • În afara anilor
complementari, creditele în avans nu se pot contracta de studenţii în an universitar normal, cu excepţia
mobilităţilor Erasmus şi a transferurilor, în funcţie de regulamentul fiecărei facultăţi • Se primesc prin transfer doar
studenţii integralişti, fără credite restante din anii anteriori, cu excepţia unor situaţii deosebite care
vor fi discutate între conducerile instituţiilor • Creditele restante vor fi recuperate până la limita de
ciclu • Introducerea condiţiilor preliminare pentru frecventarea unei anumite discipline din curricula
facultăţilor de medicină, conform legislaţiei în vigoare. Acestea vor fi introduse la propunerea cadrelor
didactice titulare de disciplină •Armonizarea planurilor de învăţământ privind disciplinele obligatorii pe
ani de studiu pentru favorizarea mobilităţilor şi transferurilor studenţilor • Transferurile
interuniversitare nu se acceptă pentru studenţii exmatriculaţi din motive disciplinare • ADFMR propune elaborarea unui
model nou de supliment de diplomă care să respecte cerinţele Directivei EU 36. Se recomandă ca în
preambulul suplimentului să fie specificat că acesta acoperă Directiva EU 36, fără detalierea numărului
de ore • Asociaţia Decanilor propune Ministerului Educaţiei şi Ministerului Sănătăţii să recunoască
dreptul absolvenţilor de a exercita activităţi de medic generalist, care îi permit accesul la activităţile
profesionale de medic cu formare de bază, conform D.E. nr. 2005/36/CE • Înlocuirea în planul de învăţământ a
termenului „practică de vară“ cu „practică de specialitate“ • Extinderea programului de mobilitate
Transmed după modelul de mobilităţi Erasmus, pe baza stabilirii unor contracte interuniversitare.
În final, au fost prezentate rezultatele proiectului MedEdWorld, iniţiat
în septembrie 2009 de AMEE în colaborare cu UMF „Iuliu Haţieganu“ Cluj-Napoca. Ca urmare a succesului
implementării acestei reţele de comunicare medicală internaţională, membrii ADFMR au hotărât aderarea la
această platformă.
Conferinţa a reprezentat un eveniment de referinţă pentru toate şcolile
de medicină din ţară, iar, pentru Facultatea de Medicină a UMF „Iuliu Haţieganu“, încă o dovadă a
implicării sale active şi consecvente ca lider în procesul modernizării învăţământului medical
românesc.