Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Căutare:
Acasă  »  ACTUALITATE  »  Știri

Consiliere psihologică la Telefonul Vârstnicului

Viața Medicală
L. Budin marţi, 13 iulie 2021, ora 16:44

Linia de sprijin Telefonul Vârstnicului a înregistrat în primele șase luni ale anului 7.549 de apeluri. Seniorii au primit inclusiv consiliere psihologică de la specialiști.

Telefonul Vârstnicului este o inițiativă a Fundaţia Regală Margareta a României. În perioada ianuarie – iunie, 1.331 de seniori care au folosit linia telefonică dedicată au găsit răspunsuri la întrebări și soluții la problemele cu care s-au confruntat, se arată într-un comunicat. Au primit informații utile, sprijin emoțional sau material, ori consiliere psihologică din partea echipei specializate compusă din asistenți sociali și psihologi.

telefon-batran1

Nevoia de informații

Pe primul loc în topul nevoilor seniorilor s-a aflat nevoia de informații practice exprimată de 464 dintre apelanți. Neadaptarea la noile tehnologii de comunicare, lipsa acestora, sau izolarea socială conduc la accesul limitat al vârstnicilor la informații care le sunt atât de necesare, precum serviciile sociale disponibile în comunitate, contacte utile, informații medicale etc.

La Telefonul Vârstnicului, o echipă specializată de asistenți sociali oferă informații punctuale, practice și actualizate, dintr-o bază de date ce include peste 400 de instituții și furnizori sociali, publici și privați.

Sprijin financiar

În perioada raportată, 385 de seniori care trăiesc în condiții dificile de viață au solicitat sprijin financiar și material. O parte dintre aceste solicitări au fost soluționate împreună cu parteneri și sponsori, prin oferirea de tichete sociale, alimente, produse igienico-sanitare etc.

Cele mai multe cazuri de la nivel național au fost redirecționate către programe și inițiative sociale operate de fundații și instituții publice din comunități.

Îngrijire la domiciliu

Pentru 274 de vârstnici, nevoia de îngrijire și sprijin practic la domiciliu a fost cea care i-a determinat să ceară ajutor la telefon. Cu o stare de sănătate precară, seniorii au solicitat informații despre asistență medicală specializată, îngrijire personală sau sprijin la activități de menaj, supraveghere specializată, informații despre cămine pentru vârstnici și procedura de instituționalizare.

Susținere emoțională

În prima jumătate a anului, 77 de seniori au beneficiat de consiliere psihologică și sprijin emoțional oferite gratuit de voluntari și psihologi ai proiectului.

În cadrul serviciului de reapelare săptămânală, vârstnicii singuri găsesc un prieten de dialog, își împărtășesc temerile, preocupările și problemele. Convorbirile telefonice îi ajută să își gestioneze și să depășească stările de anxietate sau depresie cauzate, în mare parte, de singurătate.

Problema singurătății

Pentru problema singurătății, linia de ajutor Telefonul Vârstnicului vine și cu alte soluții:  direcționarea vârstnicilor către centre de zi sau către asociații care fac vizite la domiciliu, implicarea în cluburi sau telecluburi unde aceștia pot interacționa și socializa și, nu în ultimul rând, implicarea în activități de voluntariat.

Telefonul Vârstnicului este singura linie telefonică gratuită, accesibilă la nivel național. Apelurile se pot face la 0800 460 001, de luni până vineri, între orele 8.00 – 20.00 și sâmbăta între 8.00 – 16.00.

 

Etichete: telefonul varstnicului consiliere psihologica asistenta medicala ingrijire la domiciliu

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
  • Tipărit + digital – 200 de lei
  • Digital – 129 lei
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC
Află mai multe informații despre oferta de abonare.