Urgenţele,
finanţate de la buget
În cadrul unui simpozion dedicat
problematicii unităţilor de primiri urgenţe, dl dr. Vasile Cepoi, ministrul sănătăţii, a declarat că potrivit propunerilor
la proiectul noii Legi a Sănătăţii, cheltuielile privind asistenţa medicală de
urgenţă ar putea fi finanţate din bugetul de stat: „Sumele colectate prin
asigurările de sănătate nu acoperă în prezent pachetul de bază de servicii
medicale. În condiţiile actuale, nu avem în vedere creşterea contribuţiei la
asigurările de sănătate. Pentru definirea pachetului căutăm alte soluţii, iar
una dintre acestea este aceea de a prelua asistenţa medicală de urgenţă în
totalitate la bugetul de stat. Preluarea se va realiza odată cu transferarea
unei serii de servicii medicale către asigurările de sănătate, deoarece
acordarea acestora nu este condiţionată de calitatea de asigurat. În prezent,
sunt acoperite de bugetul de stat doar cheltuielile unităţilor de primiri urgenţe
şi cele cu rezidenţii, dar vrem să extindem aria“.
Control în spitale
Ministerul Sănătăţii a desfăşurat, până la 8 iunie a.c, o amplă acţiune de verificare a unităţilor sanitare cu paturi aflate în subordinea sa ori a autorităţilor locale. Într-o primă etapă, aceasta a vizat cele 52 de spitale de urgenţă judeţene şi din municipiul Bucureşti, urmând ca verificarea să fie extinsă ulterior. Acţiunea de control a avut ca scop identificarea nivelului de acoperire cu medicamente şi materiale sanitare din spitale, dar şi evaluarea situaţiei financiare a unităţilor sanitare. De asemenea, în cadrul operaţiunii, s-a avut în vedere verificarea nivelului creditelor bugetare, cel al cheltuielilor din spitale pentru tratarea pacienţilor şi utilităţi, respectarea obligaţiilor unităţilor sanitare legate de asigurarea medicamentelor şi materialelor sanitare necesare asiguraţilor pe perioada internării, întocmirea şi eliberarea decontului de cheltuieli pentru fiecare pacient conform Ord. m.s. nr. 1100/2005, respectarea criteriilor de internare pentru pacienţii internaţi în regim de spitalizare continuă sau de zi pentru care au fost raportate spre decontare/decontate servicii în baza contractelor încheiate cu casele de asigurări de sănătate, modul de gestionare a programelor de sănătate, numărul pacienţilor ajunşi în spital în urgenţă şi câţi dintre aceştia au fost internaţi. Comisiile de control mixte, alcătuite din reprezentanţi ai direcţiilor de sănătate publică şi ai caselor de asigurări de sănătate, vor întocmi rapoarte în maximum cinci zile lucrătoare de la finalizarea acţiunii.
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe