Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Căutare:
Acasă  »  ACTUALITATE  »  Știri

Etici promoţionale

Viața Medicală
D. D. M. miercuri, 6 martie 2013
   Orice formă de promovare neconcor­dantă cu termenii auto­rizaţiei de comer­cializare (off-label) este strict interzisă de „Codul de conduită etică“ privind pro­movarea medicamentelor eliberate pe bază de prescripţie medicală, lansat marţi, 16 februarie 2013, la Bucureşti, de Asociaţia Producă­torilor de Medica­mente Generice din România (APMGR).
   Deşi nu are ca scop reglemen­tarea sau restrângerea furnizării corespun­zătoare a informaţiilor nepromoţionale medicale, ştiinţifice şi factuale, aşa cum permit legile în vigoare, Codul amintit urmăreşte o minimă standardizare din punct de vedere etic, ce urmează să fie respectată în cadrul interacţiunilor de natură promoţională sau nepro­mo­ţională, între companii şi perso­nalul medical sau personalul administrativ corespunzător.
   Aderarea la acest Cod de etică va fi o condiţie prealabilă sine qua non pentru dobândirea calităţii de mem­bru APMGR, ceea ce presu­pune o respectare cu stricteţe a principiilor fundamentale care stau la baza documentului şi anume: promo­varea medicamentelor elibe­rate doar pe bază de prescripţie medicală să fie trimisă sau îndreptată exclusiv către personalul medical; promo­varea trebuie să încurajeze utilizarea raţională a medicamentelor; inter­zicerea utilizării unor formule precum „sigur“ sau „fără riscuri“ pentru descrierea unui medica­ment, fără o fun­damentare corespun­zătoare; pro­mo­varea medicamentelor nu trebuie să fie deghizată ş.a.m.d.
   Nici eşantioanele de medica­mente nu mai pot fi furnizate decât în mod excepţional, sub rezerva respectării stricte a legilor în vigoare şi ţinând cont de dimensiunea eşantionului (să nu fie mai mare decât cea mai mică formă de prezentare comercială a acestuia), dar neapărat marcate „eşantion medical gratuit – a nu se vinde“ sau un alt text cu aceeaşi semnificaţie. Apoi, eşantioanele distribuite de reprezentanţii medicali trebuie să fie furnizate direct personalului medical care le-a cerut sau persoanelor spe­cial autorizate de către acesta şi nici­decum personalului admi­nistrativ.
   Orice membru APMGR care nu respectă prevederile Codului, în funcţie de gravitatea şi circum­stanţele încălcării acestora, este pasibil de sancţiuni care pot consta în avertisment scris, scrisoare de informare privind încălcarea con­statată şi chiar propunere de sus­pendare temporară sau excludere, adresată adunării generale a asociaţiei.
   Codul adoptat de APMGR se alătură Codului de etică în promo­varea medicamentelor, adoptat în 2006 de Asociaţia Română a Produ­cătorilor Internaţionali de Medica­mente (ARPIM), actualizat în 2012.

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
  • Tipărit + digital – 200 de lei
  • Digital – 129 lei
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC
Află mai multe informații despre oferta de abonare.