Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Acasă  »  ACTUALITATE  »  Știri

Influenţa genetică a obezităţii

Viața Medicală
Dr. Diana Andronache vineri, 3 decembrie 2021

Date promiţătoare noi susţin efortul de a dezvolta medicamente utile în tratarea obezităţii.

Oamenii de știinţă de la Universitatea din Virginia au identificat 14 gene care contribuie la apariţia obezităţii și trei gene care pot preveni creșterea în greutate.

Aceste descoperiri deschid calea dezvoltării unor medicamente utile în combaterea unei probleme de sănătate frecvent întâlnite atât în rândul adulţilor, cât și al copiilor. Obezitatea a devenit o epidemie, determinată în mare parte de dietele bogate în calorii, zahăr și fructoză. Stilul de viaţă tot mai sedentar joacă, de asemenea, un rol important în apariţia ei.

Într-o lucrare publicată în PLOS Genetics, cercetătorii descriu modul în care au identificat genele ce determină sau previn apariţia obezităţii. Aceștia au realizat cercetări pe viermi pentru a examina 293 de gene asociate cu obezitatea la oameni. O parte dintre viermi au fost hrăniţi cu o dietă obișnuită, iar o parte cu o dietă bogată în fructoză. Astfel, s-a observat că blocarea acţiunii a trei gene a dus la prevenirea apariţiei obezităţii și, în plus, a fost asociată și cu o durată de viaţă mai mare și cu o funcţie neurologică și locomotorie mai bună. De asemenea, blocarea efectului uneia dintre gene la șoarecii de laborator a prevenit creșterea în greutate, a îmbunătăţit sensibilitatea la insulină și a scăzut nivelul de glucoză din sânge.

Etichete: obezitate genetica

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!