De la 1 septembrie 2010, Ministerul Sănătăţii a simplificat modul de eliberare a documentelor necesare activităţii personalului medical şi a eficientizat sistemul circuitului documentelor. Măsura vine în sprijinul medicilor, farmaciştilor şi asistenţilor medicali care, începând cu luna septembrie, sunt scutiţi de drumurile pe care le făceau la Bucureşti pentru a depune sau a ridica actele necesare activităţii lor. Astfel, începând din această lună, documentele care se eliberau numai la sediul Ministerului Sănătăţii, ca de exemplu certificatele de conformitate, cele care atestă obţinerea titlului de medic/medic dentist/farmacist/medic specialist sau primar, adeverinţele de abilităţi dobândite se pot solicita la direcţiile de sănătate publică. (...)"> Mai simplu e mai bine - Viața Medicală
Newsflash
Știri

Mai simplu e mai bine

de - sept. 10 2010
Mai simplu e mai bine

   De la 1 septembrie 2010, Ministerul Sănătăţii a simplificat modul de eliberare a documentelor necesare activităţii personalului medical şi a eficientizat sistemul circuitului documentelor. Măsura vine în sprijinul medicilor, farmaciştilor şi asistenţilor medicali care, începând cu luna septembrie, sunt scutiţi de drumurile pe care le făceau la Bucureşti pentru a depune sau a ridica actele necesare activităţii lor. Astfel, începând din această lună, documentele care se eliberau numai la sediul Ministerului Sănătăţii, ca de exemplu certificatele de conformitate, cele care atestă obţinerea titlului de medic/medic dentist/farmacist/medic specialist sau primar, adeverinţele de abilităţi dobândite se pot solicita la direcţiile de sănătate publică. (...)

La sediul acestor instituţii se depun şi se eliberează aceste acte. Astfel, DSP preiau solicitările privind eliberarea diverselor documente. Primirea dosarelor se face după verificarea actelor depuse, urmând a fi înregistrate numai cele care conţin documentaţia completă. Dacă dosarul e transmis prin poştă direcţiei de sănătate publică, se înregistrează, se verifică şi dacă este incomplet, în termen de 5 zile lucrătoare se comunică solicitantului actele suplimentare care trebuie depuse.
   Dosarele complete se vor comunica MS, prin poşta militară, în termen de 5 zile lucrătoare. Dacă există anumite situaţii deosebite, DSP va solicita telefonic sau prin poşta electronică consultanţă direcţiei de specialitate a MS. În termen de 30 zile lucrătoare de la înregistrarea la MS, se vor emite certificatele solicitate şi se vor comunica documentele direcţiilor de sănătate publică. Documentele emise de Ministerul Sănătăţii se vor înregistra în registre speciale la DSP şi se vor elibera titularilor sau împuterniciţilor acestora pe bază de semnătură.
    În premieră, au fost prevăzute şi sancţiuni pentru angajaţii care întârzie lucrările. În cazul în care dosarele cu documente se transmit incomplete, MS va propune sancţionarea persoanelor vinovate, a persoanelor responsabile de la DSP şi a directorului executiv, cu diminuarea drepturilor salariale cu 5–20% pe o perioadă de până la 3 luni.
   Pe site-ul Ministerului Sănătăţiii şi pe cele ale direcţiilor de sănătate publică sunt afişate toate detaliile care vizează noile măsuri.
 

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe