Newsflash
Știri

Peste 12.000 de apeluri la 112, referitoare la informații despre coronavirus

de Dorina Novac - mar. 20 2020
Peste 12.000 de apeluri la 112, referitoare la informații despre coronavirus

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) face apel la cetăţeni să sune la 112 doar pentru urgenţe, iar pentru a solicita informaţii despre noul coronavirus să apeleze linia TELVERDE - 0800.800.358 (0800.800.FLU).

apel urgenta 112

În perioada 25 februarie – 18 martie operatorii STS au preluat peste 12.000 de apeluri referitoare la noul coronavirus (care provoacă afecțiunea numită COVID-19), potrivit unui comunicat de presă al instituției. În foarte multe cazuri, cetățenii au sunat la numărul unic de urgență 112 pentru a afla informații despre coronavirus, fără a avea urgențe reale.

În acest sens, Serviciul de Telecomunicații Speciale a luat măsuri suplimentare privind preluarea apelurilor la 112 pe problematica noului coronavirus. Modul de lucru în situația în care se primește un apel referitor la COVID-19 este adaptat la situația prezentată de apelant.

apeluri 112

Astfel, apelurile prin care cetățenii raportează simptome specifice sunt direcționate către agențiile cu competențe medicale, cele privind persoane care nu respectă regimul de autoizolare/carantină stabilit de autorități sunt direcționate către Poliție, iar pentru cele de informare apelanții sunt sfătuiți să sune la numărul de telefon TelVerde - 0800.800.358.

„Reamintim faptul că apelarea abuzivă, falsă sau pentru a face glume la numărul 112 se sancționează cu amendă în cuantum de până la 5.000 de lei. Constatarea contravențiilor și aplicarea amenzilor se fac de către personalul Ministerului Afacerilor Interne”, scrie sursa citată.

Serviciul de Telecomunicații Speciale a prezentat mai multe situații în care cetățenii au apelat numărul unic de urgență 112 pentru a adresa întrebări despre coronavirus. Astfel, o persoană a sunat la 112 pentru a afla dacă „mai merg trenurile”, iar alta „dacă poate merge în alt oraș”.

Un alt apelant a sunat la numărul de urgență pentru a întreba dacă „este deschisă poșta”. Iar un fumător, aflat în izolare, a sesizat la numărul de urgență că nu mai are țigări și vrea ca cineva să meargă să îi ducă la domiciliu.

O persoană aflată în izolare la domiciliu, venită din Belgia, a sunat la 112 să solicite o zi de învoire pentru a merge într-o altă localitate unde trebuia să semneze un contract. Iar o  altă persoană a sunat să întrebe dacă „izolarea unui membru implică izolarea familiei” sau „Eu rămân în izolare, dar soția se poate duce la cumpărături?”.


Notă autor:

Sursă imagine: Pixabay

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe