Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Căutare:
Acasă  »  ACTUALITATE  »  Știri

Remedii naturale și alimente necesare întăririi sistemului imunitar

Viața Medicală
Dorina Novac marţi, 24 ianuarie 2023, ora 10:22

Sistemul imunitar este cel care protejează organismul de infecții. Prin urmare, o persoană cu un sistem imunitar slab poate fi mai predispusă la infecții frecvente, a precizat dr. Ionela Iovan.

Categoriile cele mai expuse sunt copiii mici, vârstnicii și femeile însărcinate.

remedii naturale

Ionela Iovan, medic primar pneumolog la Spitalul de Boli Infecțioase și Pneumoftiziologie „Dr. Victor Babeș” Timișoara, a menționat că un sistem imunitar puternic se va obține prin includerea în dietă a elementelor nutritive (vitamine, minerale, antioxidanți, aminoacizi sau proteine) de care acesta are nevoie.

Astfel, în alimentație trebuie introduse următoarele alimente:

  • Peștele gras (somon, ton, sardine) este bogat în acizi grași esențiali Omega 3, care stimulează procesele imunitare prin rolul antiinflamator.
  • Oul este un aliment complex care conține proteine de cea mai înaltă calitate, vitamine antioxidante și minerale.
  • Coacăzele negre, căpșunile, zmeura și fructele de pădure conțin cantități mari de vitamina C, dar și fitonutrienți cu putere antioxidantă crescută.
  • Kiwi este fructul cu cea mai mare cantitate de vitamina C și are un efect antioxidant și de creștere a rezistenței la boli.
  • Ardeiul gras și morcovii conțin cantități mari de betacaroten, care este un antioxidant și care protejează celulele împotriva modificărilor nocive produse de radicalii liberi. De asemenea, conțin provitamina A care stimulează producția de anticorpi.
  • Produsele lactate acide cu fermenți vii și iaurtul probiotic cresc intensitatea răspunsului imun la o serie de bacterii și virusuri.
  • Usturoiul și ceapa conțin compuși sulfurați puternici care stimulează activitatea limfocitelor și cresc rezistența la îmbolnăvire.
  • Varza este bogată în vitaminele A, C și E și în fibre, elemente care asigură sănătatea celulelor. Este o legumă hipo-calorică bogată în antioxidanți.
  • Citricele, precum lămâile, grapefruitul, mandarinele, portocalele, conțin o cantitate însemnată de vitamina C și flavonoizi (compuși naturali chimici care îmbunătățesc acțiunea sistemului imunitar).
  • Broccoli este unul dintre alimentele considerate drept medicamente puternice imunostimulatoare de bază, prin conținutul de vitamina A, C și glutation.
  • Semințele de floarea soarelui conțin, de asemenea, acizi grași esențiali Omega 6, vitamina E și proteine, care ajută la stimularea sistemului imunitar.
  • Sucul de legume este foarte bun pentru creșterea imunității, mai ales dacă se consumă o dată pe zi, timp de 1 sau 2 săptămâni. Se pot încerca diverse combinații ca, de exemplu, suc de pătrunjel, țelină, morcov, sfeclă, castraveți.
  • Ghimbirul în alimentație are numeroase beneficii, datorită ingredientelor pe care le conține. O rădăcină obișnuită conține vitamina B6, magneziu, potasiu, vitamina C, fosfor și zinc, această combinație este extrem de utilă în stimularea sistemului imunitar.

Remedii naturale pentru creșterea imunității:

  • Propolisul este cel mai puternic medicament natural antiinfecțios, antibacterian și antiviral precum și potențiator al sistemului imunitar. Se poate folosi sub formă de tinctură, miere propolizată, apă de propolis sau tablete.
  • Echinacea este benefică pentru tratarea unor afecțiuni respiratorii (răceală și gripă, rinite, laringite, bronșite), urologice (prostatite, cistite), ginecologice. Datorită proprietăților sale antivirale, echinacea este folosită în tratarea cu precădere a bolilor respiratorii.
  • Fructele de cătină sunt recunoscute ca având proprietăți de stimulare și întărire a sistemului imunitar, având de 10 ori mai multă vitamina C decât au citricele.
  • Ceaiul verde conține o substanță numită L-theanina care poate crește de cinci ori capacitatea de apărare a organismului.
  • Mugurii de brad se pot găsi sub formă de sirop și au rol în creșterea imunității, sunt un remediu pentru tusea productivă (rol expectorant), în viroze, faringită, laringită, traheita, bronșite, pneumonie.
  • Măceșele sunt bogate în minerale, vitamine (C, A, E, B) și antioxidanți care ajută la creșterea imunității și la menținerea sănătății întregului organism. Se folosesc atât sub formă de ceai, cât și sub formă de pudră din măceșele uscate.

„Toate aceste plante benefice sunt folosite atât individual, cât și în diferite combinații, în preparate precum ceaiuri, tincturi, siropuri, capsule, decocturi, nectar, oțet, gemuri, miere”, a subliniat dr. Ionela Iovan.

Etichete: sistemul imunitar pneumolog elementelor nutritive remedii naturale

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
  • Tipărit + digital – 199 de lei
  • Digital – 149 lei
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC